Brev:
Bider og river i hår under amningen
8. november 2011
Alder:
8 mdr.
Bider og river i hår under amningen
Hej Helen
Så har min lille Emil fået sin første tand, og AV - den ved han godt, hvad skal bruges til! :(
Jeg har prøvet at råbe AV og NEJ og kigge alvorligt på ham, dette ser ikke ud til at hjælpe, han bliver så ked af det at han afviser brystet fuldstændig, han bider lige når han bliver lagt til, eftermiddag og aften, natten bider han ikke. Jeg har været nødt til at lægge mig sammen med ham og få ham til at falde helt til ro og næsten falde i søvn for så at tage ham op og lægge ham til brystet. (Liggende amning har vi aldrig gjort og han vil heller ikke)
Det gør så ondt og jeg syntes i forvejen det er ved at være træls at amme, han niver og river mig og får fat i mine nakkehår selvom håret er sat op, mens han ligger der og ammer. Desværre er flasken og mme ikke noget for ham og hvis han ikke holder op med det bideri, så ved jeg snart ikke hvad jeg skal gøre. Jeg ved godt det anbefales at amme til barnet er et år, men er der virkelig ikke mulighed for at stoppe før tiden og så supplere med sødmælk og godnatgrød i stedet?
Og hvad kan der egentlig ske ved at børn ikke får mme eller modermælk fra de er 8 mrd?
Jeg er parat til at forsøge amningen lidt endnu for at se om det bare er en fase med det bideri, men vil meget gerne vide om jeg har den mulighed bare at stoppe det helt hvis det bliver for meget.
Håber at finde en løsning på dette.
Venlig hilsen
Den ømme :/