Bider og river i hår under amningen

8. november 2011

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Bider og river i hår under amningen

Hej Helen

Så har min lille Emil fået sin første tand, og AV - den ved han godt, hvad skal bruges til! :(

Jeg har prøvet at råbe AV og NEJ og kigge alvorligt på ham, dette ser ikke ud til at hjælpe, han bliver så ked af det at han afviser brystet fuldstændig, han bider lige når han bliver lagt til, eftermiddag og aften, natten bider han ikke. Jeg har været nødt til at lægge mig sammen med ham og få ham til at falde helt til ro og næsten falde i søvn for så at tage ham op og lægge ham til brystet. (Liggende amning har vi aldrig gjort og han vil heller ikke)

Det gør så ondt og jeg syntes i forvejen det er ved at være træls at amme, han niver og river mig og får fat i mine nakkehår ...

Annonce

... selvom håret er sat op, mens han ligger der og ammer. Desværre er flasken og mme ikke noget for ham og hvis han ikke holder op med det bideri, så ved jeg snart ikke hvad jeg skal gøre. Jeg ved godt det anbefales at amme til barnet er et år, men er der virkelig ikke mulighed for at stoppe før tiden og så supplere med sødmælk og godnatgrød i stedet?

Og hvad kan der egentlig ske ved at børn ikke får mme eller modermælk fra de er 8 mrd?

Jeg er parat til at forsøge amningen lidt endnu for at se om det bare er en fase med det bideri, men vil meget gerne vide om jeg har den mulighed bare at stoppe det helt hvis det bliver for meget.

Håber at finde en løsning på dette.

Venlig hilsen
Den ømme :/

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2