Brev:
Skiftende arbejdstider og amning
1. juni 2010
Alder:
6 mdr.
Skiftende arbejdstider og amning
Kære Helen.
Om 3 måneder er min del af barselsorloven desværre slut og min mand skal derefter være hjemme med vores datter. Det begynder vi allerede nu at forberede os på.
Jeg har skiftende arbejdstider uden fast rytme bestående af dagvagter fra 7-15, aftenvagter fra 15-23 og nattevagter fra 23-7.
Derfor tænker vi i øjeblikket meget på, hvordan det kommer til at fungere med amningen, når jeg begynder at arbejde igen. Vores datter er lige blevet 6 måneder og vil altså være lidt over 9 måneder til den tid og lige knapt 12 måneder, når hun begynder i vuggestue.
Det vil jo desværre ikke være muligt for os at have en fast morgen- eftermiddags- eller aftenammetår.
Hvordan skal vi gribe det an? Er det bedst helt at stoppe med at amme, eller skal jeg bare amme vores datter, når det er muligt? Jeg tænker, at hun måske bliver ked af den ene dag at kunne hygge sig med at blive ammet inden sovetid, hvorefter hun må nøjes med en sutteflaske den næste dag.
Jeg glæder mig til at høre dit svar!
De bedste hilsner herfra.