Skiftende arbejdstider og amning

1. juni 2010

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Skiftende arbejdstider og amning

Kære Helen.

Om 3 måneder er min del af barselsorloven desværre slut og min mand skal derefter være hjemme med vores datter. Det begynder vi allerede nu at forberede os på.

Jeg har skiftende arbejdstider uden fast rytme bestående af dagvagter fra 7-15, aftenvagter fra 15-23 og nattevagter fra 23-7.

Derfor tænker vi i øjeblikket meget på, hvordan det kommer til at fungere med amningen, når jeg begynder at arbejde igen. Vores datter er lige blevet 6 måneder og vil altså være lidt over 9 måneder til den tid ...

Annonce

... og lige knapt 12 måneder, når hun begynder i vuggestue.

Det vil jo desværre ikke være muligt for os at have en fast morgen- eftermiddags- eller aftenammetår.

Hvordan skal vi gribe det an? Er det bedst helt at stoppe med at amme, eller skal jeg bare amme vores datter, når det er muligt? Jeg tænker, at hun måske bliver ked af den ene dag at kunne hygge sig med at blive ammet inden sovetid, hvorefter hun må nøjes med en sutteflaske den næste dag.

Jeg glæder mig til at høre dit svar!

De bedste hilsner herfra.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt