Brev:
Ammestop og mælk
4. februar 2010
Alder:
6 mdr.
Ammestop og mælk
Hej Helen.
Min pige bliver 7 mdr om godt en uge og det går rigtig godt med at spise. Hun gider ikke spise grød og mos, så hun får allerede nu rugbrødshapsere, små stykker grønt og kød og mange andre ting. Hun får 3 måltider om dagen og nogle dage 4 (A38 eftermiddag).
Jeg vil dog gerne have hende til at spise havregrød, da vi andre spiser det om morgenen. Hun bliver ammet tidlig morgen mellem 4 og halv 7 (har de sidste 2 nætter sprunget midnatsamningen over:-), efter morgenmaden og inden formiddagslur får hun flaske, hun bliver ammet inden middagslur, får flaske om eftermiddagen og inden hun skal sove til natten bliver hun ammet.
Jeg vil gerne holde med at amme, og tænker at jeg først skal skifte amningen ud til middag med en flaske - hvad siger du? tænker også at det måske er for mange gange hun får mælk nu, men ved jo ikke hvor meget hun drikker ved mig. Når hun får flaske tager hun kun ca 120 ml, hun virker ikke interesseret i mere og jeg vil gerne have at hun spiser lidt mere ved måltiderne - er det passende?
Et sidste spørgsmål: Hun har enkelte gange sovet til 6.30 uden at blive ammet, skal jeg så bare tage hende op og give morgenmad eller skal det vente lidt endnu. Hvis jeg ammer for sent om morgenen spiser hun ingen morgenmad inden hun bliver træt og skal sove sin formiddagslur.
På forhånd tak for svaret