Brev:
Min datters væskebehov - 6 mdr.
22. december 2009
Alder:
6 mdr.
Min datters væskebehov - 6 mdr.
Hej Helen!
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at stoppe med at amme snart mest af alt for at jeg kan komme lidt ud så hun kan passes. Jeg påtænker det lidt omkring 7 mdr. aldreren. Men jeg er meget i tvivl, hvorledes jeg skal trappe amningen ned. Det skal siges at jeg selvfølgelig sætter min datters sundhed aller højest så hvis det kræver at jeg fortsætter med at amme så gør jeg det!!
Hun får 3 måltider om dagen. Havregrød til morgen, 3 kornsgrød med frugt somregel svesker pga. maven eller kartoffel-grøntsagsmos til middag og kartoffel-grøntsagsmos til aften. Hun spiser som nævnt tidligere med stort velbehag og er umiddelbart ikke kræsen. Vi er igang med at introducere kød og er startet med fisk.
Hun har stadig store problemer med afføringen og hård mave og det selvom jeg giver hende 2*4 ml. medilax.
Hun bliver tilbudt vand flere gange dagligt både af tudekop (når vi er på tur) og almindelig kop (når vi er derhjemme) og selvfølgelig til hendes mad.
Kan du give mig en plan for hvorledes jeg kan nedtrappe amningen ved en 7 mdr. alder? dvs. kan jeg give hende mme til hendes måltider i kop og en kop mælk inden hun går i seng hvor hun så derigennem får dækket sit mælkebehov og så ellers vand igennem dagen?
Og hvor meget mælk skal hun som min. have på en dag ? og i det hele taget hvor meget væske? Hun får ca. 250 mme via sin mad om dagen og så drikker hun nok omkring 150 ml. vand om dagen
På forhånd tak for dit svar og god jul!