Min datters væskebehov - 6 mdr.

22. december 2009

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Min datters væskebehov - 6 mdr.

Hej Helen!

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at stoppe med at amme snart mest af alt for at jeg kan komme lidt ud så hun kan passes. Jeg påtænker det lidt omkring 7 mdr. aldreren. Men jeg er meget i tvivl, hvorledes jeg skal trappe amningen ned. Det skal siges at jeg selvfølgelig sætter min datters sundhed aller højest så hvis det kræver at jeg fortsætter med at amme så gør jeg det!!

Hun får 3 måltider om dagen. Havregrød til morgen, 3 kornsgrød med frugt somregel svesker pga. maven eller kartoffel-grøntsagsmos til middag og kartoffel-grøntsagsmos til aften. Hun spiser som nævnt tidligere med stort velbehag og er umiddelbart ikke kræsen. Vi er igang med at introducere kød og er startet med fisk.

Hun har stadig ...

Annonce

... store problemer med afføringen og hård mave og det selvom jeg giver hende 2*4 ml. medilax.
Hun bliver tilbudt vand flere gange dagligt både af tudekop (når vi er på tur) og almindelig kop (når vi er derhjemme) og selvfølgelig til hendes mad.

Kan du give mig en plan for hvorledes jeg kan nedtrappe amningen ved en 7 mdr. alder? dvs. kan jeg give hende mme til hendes måltider i kop og en kop mælk inden hun går i seng hvor hun så derigennem får dækket sit mælkebehov og så ellers vand igennem dagen?

Og hvor meget mælk skal hun som min. have på en dag ? og i det hele taget hvor meget væske? Hun får ca. 250 mme via sin mad om dagen og så drikker hun nok omkring 150 ml. vand om dagen

På forhånd tak for dit svar og god jul!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.