Brev:
Kommende ammestop
16. juni 2009
Alder:
11 mdr.
Kommende ammestop
Hej.
Hvordan kan vi bedst lave putteritualet, hvis mor gerne vil stoppe med at amme vores datter på 11 mrd. i søvn?
Hun kan nemlig ikke selv finde ro, når vi lægger hende ned i sin seng. Hun kan stå op ved sengegavlen og kigge, sætte sig ned og lege i sengen, eller møffe rundt - men ligge ned vil hun altså ikke.
Efter et par timer bliver løsningen så (desværre) at amme hende i søvn - og det vil vi gerne ændre. Men hvordan gør vi, når hun ikke kan finde ro? Vi har prøvet at synge, læse historie, rolige kærtegn, hjælp til at ligge ned osv. - men hun vender sig rundt igen og nægter at ligge.
Sut eller flaske bruger hun ikke. Hun får stadig bryst om natten og morgen - noget, vi vil prøve at trappe ned på.
Som det er nu, er mor den eneste, der kan få hende til at falde i søvn, og det vil vi jo gerne ændre på.