Brev:
Hvordan slutter vi nat-ammeriet?
4. maj 2009
Alder:
8 mdr.
Hvordan slutter vi nat-ammeriet?
Hej Helen
Hvordan får jeg Maia til at sove igennem? Jeg ammer hende i det mørke soveværelse, hvorefter jeg lægger hende over i hendes seng, og som regel sover hun med det samme. Så vågner hun som regel mellem 22 og 23 og 1-2 gange mere. Altså spiser hun 2-3 gange om natten.
Én gang har jeg fået hende til at nøjes med 1 amning. Hun vågnede godt nok kl. 22.45, men jeg var så sikker på, at hun ikke kunne være sulten, at jeg ikke tilbød hende bryst. Hun var hidsig/ked af det, så jeg tog hende op, men så søgte hun ned mod brystet, og jeg lagde hende tilbage i sengen. Så sad jeg ved siden af hendes seng, og holdt hende i hånden og aede hende lidt på ryggen, så godt jeg nu kunne, når nu hun lå og vred sig og var lidt gal. Til sidst tog hun endelig sutten og blev lidt mere rolig og faldt til sidst i søvn. Det hele varede omkring 15-20 min. Hun vågnede først kl. 3 igen, og så sov hun ellers til kl. 8. Er det vejen frem?
Jeg er ikke meget for at lade hende ligge og græde - det gør så ondt i mit moderhjerte :-) Omvendt vil jeg rigtig gerne snart have noget længere sammenhængende søvn. Jeg farer ikke hen til hende med det samme hun giver lyd fra sig, men først når jeg synes, det går over i rigtig gråd.
Med venlig hilsen
Jannie