Brev:
Vil ikke drikke nogen form for mælk
28. februar 2021
Alder:
12 mdr.
Vil ikke drikke nogen form for mælk
Hej Helen,
Jeg har tidligere skrevet til dig vedrørende min datter, modermælk og mælkeprodukter. Min produktion har været nedadgående og min datter er ikke længere interesseret i modermælk. Så nu er vi helt stoppet. Og jeg har den sidste halvanden månedstid ikke givet modermælkserstatning, da hun afviser det gang på gang. Har derfor købt en masse grød-baby-produkter, som hun har fået flere gange dagligt for at kompensere for modermælkserstatningen. Hun har stadig fået lidt modermælk, men tror ikke det har været særlig meget.
Problemet er nu med komælk, som jeg har tilbudt hende de sidste to uger, men hun drikker det ikke. Hun er tilmed stoppet med at drikke af hendes yndlingskop, fordi vi har forsøgt med mælk i koppen en del gange. Jeg har forsøgt med kop, sutteflaske, drikkedunk og sugerør, men hun vil ikke drikke det. Jeg har forsøgt mig med forskellige temperaturer.. Intet held. Jeg kommer dog mælk i hendes grød, men det er slet, slet ikke nok ift. anbefalingerne. Hun kan dog godt lide yoghurt, så derigennem får hun lidt er næringen. Samt lidt ost.
Har du nogle gode råd til, hvordan jeg kan få mere mælk i min datter? Eller er der andre alternativer (fx mere yoghurt?) og hvor meget mælk skal en 1 årig (12 måneder) have?
Hilsen