Vil ikke drikke nogen form for mælk

28. februar 2021

Alder:
12 mdr.

Vil ikke drikke nogen form for mælk

Hej Helen,

Jeg har tidligere skrevet til dig vedrørende min datter, modermælk og mælkeprodukter. Min produktion har været nedadgående og min datter er ikke længere interesseret i modermælk. Så nu er vi helt stoppet. Og jeg har den sidste halvanden månedstid ikke givet modermælkserstatning, da hun afviser det gang på gang. Har derfor købt en masse grød-baby-produkter, som hun har fået flere gange dagligt for at kompensere for modermælkserstatningen. Hun har stadig fået lidt modermælk, men tror ikke det har været særlig meget.

Problemet er nu med komælk, som jeg har tilbudt hende de sidste to uger, men hun drikker det ...

Annonce

... ikke. Hun er tilmed stoppet med at drikke af hendes yndlingskop, fordi vi har forsøgt med mælk i koppen en del gange. Jeg har forsøgt med kop, sutteflaske, drikkedunk og sugerør, men hun vil ikke drikke det. Jeg har forsøgt mig med forskellige temperaturer.. Intet held. Jeg kommer dog mælk i hendes grød, men det er slet, slet ikke nok ift. anbefalingerne. Hun kan dog godt lide yoghurt, så derigennem får hun lidt er næringen. Samt lidt ost.

Har du nogle gode råd til, hvordan jeg kan få mere mælk i min datter? Eller er der andre alternativer (fx mere yoghurt?) og hvor meget mælk skal en 1 årig (12 måneder) have?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år