Brev:
Skemad to gange dagligt
13. november 2018
Alder:
5 mdr.
Skemad to gange dagligt
Kære Helen
Jeg har nu givet min dreng på 5 mdr (d. 16) grød i lidt over to uger, og det går rigtig fint. Det går så fint, at jeg tænker at han godt kan få en halv dcl grød om aftenen også - han spiser hver anden time om natten.
Ift den dagsplan til 4-6 mdr som du har beskrevet i din bog om børn og mad, foreslår du at man giver grød til frokost kl. 12 og aften kl. 18. Min dreng sover lidt atypisk ift den dagsplan, udover at hans søvn ikke er i rytme.
Han søvn er ca.: Han sover gerne en lille time tidlig morgen, derefter 3-4 timers lur mellem kl 9-14, hvorefter jeg så plejer at give ham grød, derefter sover han igen en times tid omkring kl. 17. Efter den lur er der dog ikke meget overskud tilbage og han går i seng kl 19/19:30. Det er derfor ikke rigtig mulig for mig at give ham grød der.
Hvad tænker du er det mest hensigtsmæssige her? Eller er det simpelthen for tidligt at give ham flere gange når overskuddet om aftenen ikke er større?
Kærlig hilsen
M