Brev:
Grød af flager og mos med stykker
25. oktober 2016
Alder:
5 mdr.
Grød af flager og mos med stykker
Hej Helen
Beklager de mange spørgsmål.
Vi har været i gang med ske mad i 3 uger nu, lige nu får han som skrevet tidligere 1/2 grød af mel til frokost og 1/2 mos til aften (broccoli, gulerødder, blomkål, kartoffel, bønner, græskar)
Idag prøvede jeg så med grød af flager (quinoaflager) med lidt æblemos men han skulle til at kaste op flere gange. Til aften fik han broccoli og her virkede det også til at han skulle kaste op. Jeg tror det er fordi der er små klumper i broccolien. Det hele skal være helt most, men det er svært med broccoli og bønner.
Hvad betyder det? Skal jeg vente med flager?
Jeg har prøvet at tilbyde ham mere end 1/2 grød, men han vil ikke have mere end 1/2, han kan næsten spise 1/2. De sidste par dage har han ikke spist 1/2 hel op der har været lidt tilbage, jeg troede ellers godt at han ville kunne spise mere end 1/2.
Skal jeg måske droppe mosen til aften og kun give ham grød til frokost? Er jeg måske gået for hurtigt frem? Er det ikke først når han kan spise en hel 1 dl at de skal have mos til aften? Han er 6 mdr gammel om ca 3 uger.
Hilsen