Brev:
Hvordan sover vores søn bedre? - 3 mdr.
16. august 2004
Alder:
3 mdr.
Hvordan sover vores søn bedre? - 3 mdr.
Vores søn på 13 måneder sover stadig meget uroligt om natten.
Han har haft en del øreproblemer i form af utallige mellemørebetændelser samt væske i ørene. Dette er nu afhjulpet med dræn.
Han spiser rigtig godt. Har fået flaske med Allomin x 2 dagligt, 200 ml - dette er ophørt for 1 måned siden. Han har altid sovet et par timer af gangen - så pjevset - men sover igen. Han har aldrig haft problemer med at falde i søvn - sover i eget værelse.
Da han så fik dræn i ørene, tænkte vi, at nu måtte han da sove igennem - NEJ, bedre blev det dog, men vi skulle stadig ind til ham x flere om natten. Så slog vi det lidt hen med ørene, tænderne, drømme mv. Men det er ikke bedret. Så har vi prøvet med lidt lys i værelset. Det har hjulpet lidt, men stadig sover han ikke igennem.
Nogle gange kan han ligge og pjevse et stykke tid og falde i søvn af sig selv, andre gange er vi nødt til at gå ind til ham. Han vågner aldrig rigtigt - han kan ligge lidt på maven og rode rundt, så vender vi ham, og han sover videre.
Hans sovevaner om dagen er rimelige - nogle x 1-2 timer om formiddagen, eftermiddag 1-2 timer.
Spørgsmålet er, hvordan vi skal håndtere det. Vi har jo prøvet at lade ham ligge, men det er ikke altid, han er tilfreds med det - men er det en vane eller er det et tryghedsproblem?
Vi har svært ved at gennemskue det. Har du et godt råd til os.
På forhånd tak.
Hanne