Svar: Hovedpude - 7 mdr.
25. september 2006
Alder:
7 mdr.
Kære Malene
De fleste børn vil først i 2-3 års alderen have behov for en hovedpude. På det tidspunkt er deres hoved så stort at det har behov for støtte om natten og som regel begynder de her selv at bede om det. Det skal være en lille pude i børnestørrelse og bestemt ikke for tyk.
Små børn har generelt bedst af at ligge med hovedet på et fladt og lige underlag. Man skal også af sikkerhedsmæssige årsager vurdere, hvad man lægger ved barnet, så det ikke er noget, som barnet kan tage over hovedet og derved måske miste ilt.
Da din søn tilsyneladende nyder at ligge med noget ved hovedet, så kan du måske folde en stofble og komme den ind i et lille betræk. Hvis du vil bruge en pude, så skal det være en meget lille og meget flad pude.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske