Svar: Sovepose til baby

29. september 2022

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål, rigtig fint at du skriver tilbage :)

Jeg tænker umiddelbart på en sovepose/kørepose som f.eks. en Najell Kørepose eller en Voksi Explorer. Det vil sige en pose, som han kan puttes i, til han er ca. 3 år gammel, og hvor han ligger puttet som under en dyne eller med en dyne omkring sig. Der findes mange forskellige muligheder og modeller til mange forskellige priser, men håber det kan give lidt idé om, hvad det er for en type jeg tænker på.

Hvis man skal have en sovepose til indendøre, så vil jeg normalt anbefale en type uden ærmer, da det er med til at sikre, at han ikke får det for varmt. Denne type vil dog sandsynligvis ikke have samme beroligende effekt på jeres dreng, da han ...

Annonce

... jo har tendens til at ligge og flagre med armene og svært ved at finde fysisk ro - så i en kørepose vil han føle sig bedre holdt og puttet.

Hvorvidt en sovepose/kørepose kan bruges indendøre afhænger dog også meget af, hvor høj temperaturen er på værelset, hvad posen er lavet af, og af hvor meget tøj han har på under dynen. Det er naturligt vigtigt at sikre sig, at hans påklædning passer til det han sover med, om det så er dyne, sovepose, tæppe eller lignende. Ligesom du også skal være opmærksom på, at nogle soveposer er til særligt koldt vejr, og andre er til mildere vintre - det varierer derfor også, hvor varme de er.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Jeg håber, at du kan bruge dette lidt videre - rigtig meget held og lykke :)

Rigtig god weekend!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder