Svar: Nattøj

21. februar 2005

Kategori:
Alder:
4 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Lise

Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, så spørger du ikke om fra hvad alder man laver natdragter uden fod, men fra hvad alder det anbefales at bruge dette?

Man kan sige at helt nyfødte børn har et lidt umodent kredsløb og derfor koncentrerer sig mere om at 'opvarme' de vitale organer (hjerte, lunger mv), hvorfor de ofte er kolde på især hænder og fødder. Derfor er det en god idé at hjælpe dem med at holde sig varme, ved at pakke dem godt og der blandt andet give dem små strømper på inde under en sparkedragt med fødder. Det hjælper i ...

Annonce

... øvrigt også fødderne til at blive inde i dragten og ikke glide ud, når de trækker benene op.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Med den alder din datter har, ser jeg igen problemer i at du bruger en natdragt uden fod, dog kan det fortsat være en god idé med et par små bomuldsstrømper, så hun ikke har helt bare fødder. Det må dog også vurderes ud fra hvor hun sover og hvor godt hun er pakket ind i øvrigt, samt selvfølgelig hvad årstid der er tale om.

Lige nu er det jo snevejr og temmelig koldt om natten og derfor synes jeg det vil være en god idé at bruge et par små bomuldsstrømper.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige