Svar: Ferie med eller uden barnevogn

26. april 2014

Alder:
10 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Transport og ferie.

Kære M

Tak for dit brev - det lyder rigtig dejligt med en lejlighed i Tyrkiet :)

Jeg kan godt forstå dine tanker omkring barnevognen - at det vil være rigtig dejligt at have den at putte jeres datter i. Hun er vant til at sove i sin barnevogn, det er trygt og genkendeligt og hun sover godt i den…

Men jeg tænker samtidig at forholdende i Tyrkiet vel er en del anderledes end herhjemme? For det første kan det hurtigt blive for varmt for hende at sove i barnevognen og mulighederne for at sove udenfor er nok minimale - hun vil sandsynligvis sove bedst indenfor i skyggen, og her kan hun jo sove i sin seng eller tage en lur sammen med dig i din seng.

Jeg tænker også, at det sandsynligvis er begrænset, hvor meget I vil gå rundt med hende i barnevognen - det vil sandsynligvis være meget små ture og her vil hun godt kunne bruge den klapvogn, som I har stående i lejligheden. Jeg tænker derfor at I måske ikke vil få brugt barnevognen særlig ...

Annonce

... meget…

Hvis hun mest skal sove inde, så vil hun kunne blive puttet i sengen indendøre og lære at sove der - og klapvognen kan I så bruge, hvis I skal på en lille tur… Du skriver, at det er en paraplyklapvogn I har dernede - og de findes jo i mange forskellige typer og kvaliteter. Nogle paraplyklapvogne er meget spinkle og består nærmest kun af et stykke stof på et stativ, hvor andre er mere "foret" og også har affjedring, kaleche og ryglænet kan lægges helt ned...

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Jeg tænker at du skal prøve at vurdere, hvor meget du skal gå rundt, handle i butikker, på markeder osv. Du skal prøve at vurdere, hvordan hverdagen skal fungere, hvor varmt det er, hvordan området er - om hun vil kunne sove ude, om I skal køre i meget ujævnt terræn osv. Ligesom det har noget at sige, hvilken type klapvogn I har. Hvis du skal gå meget rundt, så skal du overveje om det er praktisk muligt at køre rundt med en barnevogn…

Håber du kan bruge disse tanker lidt videre :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om transport og ferie:

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige