Svar: Thailand med 8 måneder baby

21. februar 2014

Alder:
8 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Transport og ferie.

Kære J´s mor

Åh hvor lyder det bare skøøønt med en rejse til Thailand - tag mig med!

Du kan og bør bruge vand fra flaske - både til modermælkserstatning og til den mad du vil lave til jeres datter. Du behøver ikke koge flaskevandet først, men kan bruge det, som du ville bruge vand fra hanen derhjemme. Nogle vælge dog at koge det, fordi det kan have en lidt anden smag, men i forhold til hygiejne tænker jeg at det ikke burde være nødvendigt og om kogning egentlig ændrer smagen tør jeg ikke sige:)

Jeg vil som udgangspunkt vælge at bruge flaskevand til alt - også tandbørstning - for en sikkerheds skyld. Det vil være rigtig dumt at komme hjem med maveonde på grund af ...

Annonce

... vandhanevand...

Det eneste jeg ville bruge vand fra hanen til er opvask af tallerkener og glas/kopper og jeg ville efterfølgende tørre dem godt af med et rent klæde. Hun kan spise af bestik, tallerkener osv. ligesom I andre. Om jeg ville bruge flaskevand eller vandhanevand til sterilisatoren - i princippet kan du sikkert bruge begge dele, men jeg ville nok stadig bruge flaskevand .. egentlig nok bare for at "gå med livrem og seler".

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Vær opmærksom på at sige nej tak til isterninger - både fordi de kan være lavet med urent vand, men også fordi man siger, at det kolde kan være med til at slå maven i stykker.

Husk solcreme og soltøj med indbygget solfaktor :) Og rigtig god rejse!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om transport og ferie:

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tak for dine sidste meget brugbare svar – de har været en rigtig god hjælp og inspiration i hverdagen. Så tak for det!

1000 tak for en super brevkasse – glæder mig altid til at høre dine tanker og svar.

Kærlig hilsen den glade mor.