Svar: Farmor eller bedstemor

6. december 2007

Alder:
15 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Bedsteforældre.

Kære Svigerdatter

Jeg kan godt forstå at du er ked at situationen og et eller andet sted, så må jeg også ryste på hovedet... For hvor er det dog urimeligt at bringe din mand og dig i den situation.

Helt ærligt altså... Som bedsteforældre har man jo alle muligheder for at kalde sig selv det man ønsker, f.eks.: "Kom op til bedste" eller skriv "Tillykke med fødselsdagen fra bedstemor og bedstefar" på kortet. Det er for mig at se slet ikke noget de behøver gøre så stort et nummer ud af, det kunne man jo have fundet en løsning på meget hurtigt og på en meget mere rolig måde.

Og hvad skal I så gøre nu... tja, jeg synes ikke at jeres datter er blevet for stor til, at I ...

Annonce

... kan lære hende at de hedder bedstemor og bedstefar. I begyndelsen vil hun naturligvis reagere på begge titler (farmor/bedstemor og farfar/bedstefar) men stille og roligt vil hun jo selv begynde at snakke mere og så vil hun jo sige det, hun hører mest.

De bedste (bedste)forældre
LÆS OGSÅ HELEN OG SIGRIDS BOG: "De bedste (bedste)forældre"

Så for at skabe ro og fordraglighed i famlien og det ikke skal følge jer alle de næste mange år frem, så synes jeg at I naturligvis skal begynde at kalde dem bedstemor og bedstefar, når de nu gerne vil have det:o) og hvis de to ikke er enige om det, så kan I jo kalde farmor for bedstemor og lade farfar hedde farfar, hvis det er sådan de ønsker det!

Rigtig meget held og lykke fortsat og jeg håber at I får en god jul allesammen:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om bedsteforÆldre:

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin