Gravid - 17 år

12. juli 2004

Kategori:
Alder:
17 år

Gravid - 17 år

Hej!

Jeg er en pige på 17 år som for ca. tre uger siden glemte at ta sin p-pille - og ca. et døgn efter gik i seng med sin kæreste.... tænkte ikke videre over det - men nu er jeg lidt nervøs.... det spænder rigtig meget i mit bryst og mine brystvorter er enormt følsomme....desuden har jeg de sidste 5 dage haft meget kvalme...

Jeg ved at p-pillerne kan have bivirkninger - kvalme og brystspændinger osv... men nu hænger det altså bare sådan sammen, at jeg har været på p-piller i et halvt år - og har ALDRIG før haft bivirkninger som disse...

Er stadig på p-piller og holder "pause" fra torsdag af og skulle forhåbentlig gerne få min menstrution om tirsdagen...

Mit spørgsmål er altså, er der nogen grund til bekymring for en evt. graviditet?

Med venlig hilsen mig

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!