Triller ikke mere

20. maj 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Triller ikke mere

Hej Helen.

Så har jeg endnu et spørgsmål vedrørende min 6½ måneder gamle søn.

For et par uger siden var vi så uheldige at han røg ned fra puslebordet og fik en bule i panden. Han græd selvfølgelig lige da han faldt, men stoppede hurtigt igen, men jeg ringede alligevel til lægen med det samme, da jeg formentlig havde det værre end ham. Lægen sagde at hun ikke var bekymret, men vi fik en tid med det samme da hun godt kunne høre at jeg var! Vi kom der ned og hun sagde med det samme at alt var som det skulle være.

Men nu har vi fået det problem at han ikke længere kan/ vil trille. Normalt trillede han ellers med det samme vi lagde ham på ryggen, men lige meget hvor meget vi lokker ...

Annonce

... med legetøj gør han det bare ikke og han bliver ked hvis vi prøver at hjælpe ham til det!

Udover det trives han stadig rigtig godt og han er en glad dreng. Han sider selv uden støtte, og elsker stadig at ligge og pille ved sine tæer. Han har været rigtig glad for at suse rundt i sin gåvogn, som vi ikke bruger mere da vores sundhedplejerske har fortalt at det forsinker ham i at kunne kravle. Jeg tænker at han har fundet ud af at det er nemmere at komme rundt i gåvognen og det måske kan være derfor han ikke triller mere, eller om han kan have taget skade af faldet alligevel?

Håber meget du har en ide om hvad der kan skyldes at han ikke længere triller.

Hilsen en meget bekymret mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Tommelfinger - sutte på

Allerede mens barnet ligger i mors mave under graviditeten, øver det sig i at sutte på finger. Derfor ser man ofte, at nyfødte og småbørn ligger og sutter på deres fingre - det har de også gjort inde i maven.

At sutte på tommelfinger har akkurat samme beroligende effekt som al anden sutten hos spædbørn. Suttebehovet er naturligt og må ikke undertrykkes, da det giver barnet en form for tryghed. Det er dog stadig vigtigt, at barnet får den tryghed og opmærksomhed, som det har...

Læs mere i Babylex

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar, det er så dejligt at skrive til dig, du giver altid sådan nogle gode varme råd.

Det er dejligt at kunne skrive til dig, når man er bekymret.

Hilsen
Guldklumpens mor