Brev:
Min datter bevæger sig ikke meget
3. maj 2008
Alder:
8 mdr.
Min datter bevæger sig ikke meget
Hej Helen!
Min datter er en stor pige på ca. 11 kg og jeg synes ikke hun bevæger sig i forhold til sine jævnaldrende. Når hun ligger ruller hun kun fra mave til ryg, ikke fra ryg til mave. Dvs. blir hun lagt på ryggen rokker hun sig ikke ud af flækken, hun bevæger kun benene op til munden og hiver i tæerne. Jeg prøver at lokke med legetøj osv. men hun er ikke interesseret i at vende sig. hun er glad for at sidde selv og stå med støtte fra mig. Jeg laver rulle øvelser med hende hver dag, men intet hjælper.
Mit spørgsmål er skal jeg være bekymret og starte med at lave nogle bestemte øvelser med hende eller skal jeg bare lade hende være og håbe på at hun en dag selv får interesse i andet end at sidde...?
Hun gør heller ikke tegn til at have lyst til at kravle, jeg forsøger at sætte hende på knæene så hun kan stå og rokke frem og tilbage, men det vil hun ikke. Min mor siger iøvrigt at vi piger i familien aldrig har kravlet, men kan det passe jeg ikke kan gøre noget ved det ved min datter?
Et helt andet spørgsmål er at min datter har nogle røde knopper på kinderne kan det være svamp, som hun har haft på halsen? Lægen mente bare det var tør hud, men det hjælper ikke at smøre med ceridal lipo gel eller andet fugtigshedscreme.
Min datter er ellers en glad pige og hun blir stadig ammet 3-4 gange i døgnet.
Glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Mama