Brev:
Kan ikke ligge for sig selv uden at blive ked af det
29. april 2008
Alder:
6 mdr.
Kan ikke ligge for sig selv uden at blive ked af det
Hej Helen.
Jeg har en søn på snart 7 måneder. Han er let til smil og meget social. Han er glad for alle mennesker og han er så nem at få passet. Han sov igennem efter 8 uger, men de sidste 6 uger er han vågnet meget om natten.
Men problemet for os er, at han ikke kan sættes/lægges for sig selv uden han bliver fuldstændig hysterisk og ked af det. Jeg har altid snakket rigtig meget med ham og han foretrækker klart et menneske frem for legetøj. Faktisk er han fuldstændig uinteresseret i legetøj, hvis ikke der er en person, der leger med ham med det. Han har aldrig kunnet finde ud af at blive sat eller lagt for sig selv i mere end 5 min. uden han begyndte at brokke sig og derefter græde.
Jeg er ikke en, der tager ham op ved det mindste kny. Jeg snakker til ham fra køkkenet eller den anden ende af rummet og synger og fortæller, jeg snart kommer tilbage. Men ligemeget hjælper det.
Nu har han lige været syg men er blevet rask igen og jeg synes bare, han bliver værre og værre. Man skulle tro, det var en overdrivelse men kun ca 40 sekunder efter jeg har sat ham i kravlegården, på gulvet eller hvor det nu bliver når jeg skal lave hans mad, begynder han at skrige helt hysterisk og tårene springer tit. Nogle gange begynder han allerede inden jeg har sat/lagt ham til rette.
Jeg har tænkt over, om det kan være seperationsangst, men han har jo ingen problemer overhovedet med, jeg går, hvis der er andre mennesker at kigge på.
Jeg kan efterhånden slet ingenting gøre, når han er vågen andet end at være "på". Og jeg går slet ikke ind for, barnet skal aktiveres hele tiden.
I dag har det været så slemt at jeg konstant havde lyst til at råbe hold kæft til ham og det eneste jeg kunne tænke på, var hvornår han skulle i seng, så jeg kunne slippe for ham. Jeg har det virkelig dårligt over det. Jeg plejer ellers have rigtig god tålmodighed med ham.
Min kæreste er også helt kørt op over det. Han har været meget irriteret på ham i flere uger og kan bare ikke få vendt det igen.
Kan du give mig et råd til, hvad jeg kan gøre, for vi synes, det er utrolig hårdt.
Jeg kan selvfølgelig få ham passet ind imellem, men babysitterne underholder ham endnu mere end vi og jeg har en fornemmelse af, at det så er endnu værre dagen efter.
Jeg er også så dødtræt af folk, der mener, "vi selv er skyld i det" når jeg synes, vi har gjort alt det rigtige. Jeg kan bare ikke forstå, hvordan de andre babyer fra min mødregruppe kan ligge i halve timer og lege uden problemer. Jeg var helt chokeret den ene dag, William lå for sig selv i 20 min..
Mange hilsener
Heidi