Kan ikke ligge for sig selv uden at blive ked af det

29. april 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Kan ikke ligge for sig selv uden at blive ked af det

Hej Helen.

Jeg har en søn på snart 7 måneder. Han er let til smil og meget social. Han er glad for alle mennesker og han er så nem at få passet. Han sov igennem efter 8 uger, men de sidste 6 uger er han vågnet meget om natten.

Men problemet for os er, at han ikke kan sættes/lægges for sig selv uden han bliver fuldstændig hysterisk og ked af det. Jeg har altid snakket rigtig meget med ham og han foretrækker klart et menneske frem for legetøj. Faktisk er han fuldstændig uinteresseret i legetøj, hvis ikke der er en person, der leger med ham med det. Han har aldrig kunnet finde ud af at blive sat eller lagt for sig selv i mere end 5 min. uden han begyndte at brokke sig og derefter græde.

Jeg er ikke en, der tager ham op ved det mindste kny. Jeg snakker til ham fra køkkenet eller den anden ende af rummet og synger og fortæller, jeg snart kommer tilbage. Men ligemeget hjælper det.

Nu har han lige været syg men er blevet rask igen og jeg synes bare, han bliver værre og værre. Man skulle tro, det var en overdrivelse men kun ca 40 sekunder efter jeg har sat ham i kravlegården, på gulvet eller hvor det nu bliver når jeg skal lave hans mad, begynder han at skrige helt hysterisk og tårene springer tit. Nogle gange begynder han allerede inden jeg har sat/lagt ham til ...

Annonce

... rette.

Jeg har tænkt over, om det kan være seperationsangst, men han har jo ingen problemer overhovedet med, jeg går, hvis der er andre mennesker at kigge på.

Jeg kan efterhånden slet ingenting gøre, når han er vågen andet end at være "på". Og jeg går slet ikke ind for, barnet skal aktiveres hele tiden.

I dag har det været så slemt at jeg konstant havde lyst til at råbe hold kæft til ham og det eneste jeg kunne tænke på, var hvornår han skulle i seng, så jeg kunne slippe for ham. Jeg har det virkelig dårligt over det. Jeg plejer ellers have rigtig god tålmodighed med ham.

Min kæreste er også helt kørt op over det. Han har været meget irriteret på ham i flere uger og kan bare ikke få vendt det igen.

Kan du give mig et råd til, hvad jeg kan gøre, for vi synes, det er utrolig hårdt.

Jeg kan selvfølgelig få ham passet ind imellem, men babysitterne underholder ham endnu mere end vi og jeg har en fornemmelse af, at det så er endnu værre dagen efter.

Jeg er også så dødtræt af folk, der mener, "vi selv er skyld i det" når jeg synes, vi har gjort alt det rigtige. Jeg kan bare ikke forstå, hvordan de andre babyer fra min mødregruppe kan ligge i halve timer og lege uden problemer. Jeg var helt chokeret den ene dag, William lå for sig selv i 20 min..

Mange hilsener
Heidi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor