Brev:
Motorik - 7 mdr.
4. januar 2007
Alder:
7 mdr.
Motorik - 7 mdr.
Hej Helen
Nu er min datter blevet 7 1/2 måned. Hun er begyndt at kravle lidt, selvom det kan knibe med balancen. Men hun er også begyndt at komme op at stå på fødderne, bla. når hun får fat i støvsugeren, stepbænken eller sofabordet. Hun står meget forover bøjet, men det der bekymrer mig mest er, at hun står oppe på tæerne. Er det okay? Har hørt, at det er vigtigt, at de kommer ned på hele foden, når de skal til at gå.
Et andet spørgsmål er ang. nattesøvn. Hun har de sidste par måneder vågnet cirka 3-4 gange om natten fordi hun kravler rundt i sengen. Det betyder, at vi står op og hjælper hende til at falde i søvn igen. Det tager ikke ret lang tid, men man bliver jo forstyrret i sin søvn. Hvor længe kan man forvente at det fortsætter?
Hun sover fra kl. 20 om aftenen og bliver ammet cirka kl. 2.30. Vi står op mellem 7 og 8. Men nu når hun snart bliver 8 måneder burde hun vel kunne undgå at spise om natten eller hvad? Har du gode råd til hvordan det trænes?
Hilsen Bodil