Motorik - 7 mdr.

4. januar 2007

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Motorik - 7 mdr.

Hej Helen

Nu er min datter blevet 7 1/2 måned. Hun er begyndt at kravle lidt, selvom det kan knibe med balancen. Men hun er også begyndt at komme op at stå på fødderne, bla. når hun får fat i støvsugeren, stepbænken eller sofabordet. Hun står meget forover bøjet, men det der bekymrer mig mest er, at hun står oppe på tæerne. Er det okay? Har hørt, at det er vigtigt, at de kommer ned på hele foden, når de skal til at gå.

Et andet spørgsmål er ang. nattesøvn. Hun har de sidste par måneder ...

Annonce

... vågnet cirka 3-4 gange om natten fordi hun kravler rundt i sengen. Det betyder, at vi står op og hjælper hende til at falde i søvn igen. Det tager ikke ret lang tid, men man bliver jo forstyrret i sin søvn. Hvor længe kan man forvente at det fortsætter?

Hun sover fra kl. 20 om aftenen og bliver ammet cirka kl. 2.30. Vi står op mellem 7 og 8. Men nu når hun snart bliver 8 måneder burde hun vel kunne undgå at spise om natten eller hvad? Har du gode råd til hvordan det trænes?

Hilsen Bodil

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder