Brev:
Vil ikke ligge på maven - 7 mdr.
25. april 2005
Alder:
7 mdr.
Vil ikke ligge på maven - 7 mdr.
Hej Helen
Min datter er nu blevet 7 måneder og vil stadig ikke ligge på maven i længere tid end max. 5 minutter.
Jeg prøver mange gange i løbet af dagen i håb om at hun på et tidspunkt vil begynde at vende sig fra mave til ryg og omvendt. Hun bliver dog så vred og ulykkelig, at hun bare græder og græder. Jeg har forsøgt at lade hende ligge på maven, når hun græder istedet for at tage hende op, så hun måske vender sig i arrigsskab. Men dette virker heller ikke. Jeg prøver både med legetøj og ved at ligge mig ved siden af hende, at distrahere hende. Dog uden held.
Min sundhedsplejerske virker ikke bekymret over det, men jeg vil da gerne stimulere hendes udvikling bedst muligt.
Jeg håber at du har nogle gode råd til mig?