Triller ikke og asymmetriske deller på ballerne

18. november 2011

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Triller ikke og asymmetriske deller på ballerne

Hej Helen

Jeg skrev til dig for ca. 3 måneder siden omkring, hver gang min datter blev lagt på laven, lå hun som en flyver med armene ud til siden, hævet over gulvet. Efterfølgende gik vi til kiropraktor med hende, der konstaterede stivhed i midt ryggen, som hun fik 4 behandlinger for. Skal først til kiropraktor, når hun triller. Har fået nogle øvelser, jeg skal lave med hende hjemme.

Men hun triller ikke endnu og det er, det ene af mine spørgsmål.
Hun kan komme højt op på armene, når hun ligger på maven og ligger næsten ikke og flyver mere. På ryggen kan hun trille om på siden, men så ikke mere.

Øver hende i at trille, men synes ikke det hjælper. Hun bliver tit lidt ked af det, når jeg triller hende fra ryg til mave, den anden vej synes hun bedre om.

Vil gerne hun snart begyndte at trille, da jeg ...

Annonce

... ikke synes der sker så meget. Kan også være jeg som mor, har for meget fokus på det negative:-)

Mit andet spørgsmål er omkring asymmetriske deller på numsen. Var til sundhedsplejerske mandag, der konstaterede det og sagde lægen skulle kigge på hende. Har efterfølgende snakket med lægen, der sagde, at det var "populært" i øjeblikket at sundhedsplejerskerne sagde det det med "dellerne", men at de selvfølgelig skulle se hende.

Føler så bare allerede han har givet hans mening, uden at se hende. Men jeg bliver i første omgang lidt bekymret og vil selvfølgelig gerne have hende tjekket. Tænker også hvor længe, hendes "deller" har set sådan ud. Om det kan have nogen betydning.

Hun er ellers en glad og dejlig pige på 6½ måned, der er nem at have med at gøre.

Glæder mg til at høre din mening

Hilsen mor til E

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Brystbetændelse

I daglig tale bruges betegnelsen brystbetændelse om to tilstande i brystet - det der egentlig er tilstoppede mælkegange, som er en ikkeinfektiøs tilstand i brystet og så en infektiøs brystbetændelse.

Tilstoppede mælkegange opstår ofte fordi amninger springes over eller fordi barnet ikke har fået "tømt" brystet tilstrækkeligt, måske fordi barnet dier med forkert teknik.

Infektiøs brystbetændelse opstår ofte, fordi det er gået hul på brystvorten, hvorved der er...

Læs mere i Babylex

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor