Brev:
Nysgerrig
15. november 2011
Alder:
7 mdr.
Nysgerrig
Hej Helen.
Jeg har en virkelig glad og nysgerrig pige på 7½ måned, så det er rigtig dejlig :o)
Hun er begyndt at krybe og kommer ret meget omkring på den måde.
Alt skal undersøges, røres ved, i munden mm. Hvis jeg ligger hende på gulvet og sætter mig et lille stykke fra hende er det ikke altid hun vælger at komme hen til mig, men vælger at udforske stuen i stedet for og det synes jeg er rigtig positivt.
Indimellem vender hun tilbage til mig og så er det ellers afsted igen.
Hun er nærmest umulig at styre på puslebordet og skal hele tiden have fat i alt muligt. Vi kan ikke længere have ting liggende i vindueskarmen og ofte får hun fat i den ble hun skal have på, sit tøj mm. og smider det på gulvet :o)
Jeg synes det er dejlig at hun har sådan et gå-på-mod og vil gerne bakke hende op i det.
Mit spørgsmål til dig er hvor meget jeg skal give hende lov til?
Skal hun have lov til det meste, så man opfordrer hende til at udforske (selvfølgelig ikke det der er farligt) eller skal jeg allerede nu sige nej til at hun må sidde med fjernbetjeningen, mors vandflaske, rode i skuffer osv.
Er det allerede nu jeg skal sige fra til de ting jeg ikke vil have hun gør, når hun bliver større?
Glæder mig til at høre din mening.
På forhånd tak.