Brev:
Meget varmt barn
19. januar 2011
Alder:
7 mdr.
Meget varmt barn
Kære Helen,
Vi har lige fra dag et konstateret, at vi har en meget varm datter. Hun er også født på en tropenat:-)
Det betyder, at hun sover i 17-18 graders varme kun iført sin natdragt om natten. Nogle gange, hvis hun har feber, så må vi putte hende i en langærmet body. Ellers bliver hun alt alt for varm.
Vi kan kun bruge voksiposen i barnevognen, når der er 8-10 grader udenfor eller koldere. Hun bliver som regel kun puttet i en langærmet body + hue medmindre der er rigtig koldt. Pga. natlig uro ville vi putte hende i voksiposen i tremmesengen, men der blev hun alt for varm, fordi vi ikke kunne få det koldt nok i værelset.
Vi pakker hende aldrig alt for meget ind, når vi skal køre bil eller ud og køre i barnevogn for hun bliver alt for varm og vi skal helst hurtigt kunne tage noget tøj af hende. En flyverdragt/heldragt har endnu ikke været nødvendig.
Faktisk er der steder hvor hun slet ikke trives, og hvor vi simpelthen må tage hjem. Ofte hvis der er mange stearinlys, men de varmer jo også meget. Selvom vi afklæder hende, så er der simpelthen for varmt. Hun reagerer med at blive pylret, og så kan vi slet ikke sætte hende fra os i højstolen eller på gulvet, og så er det jo en ond cirkel, for så bliver hun kun varmere og varmere med vores kropsvarme.
Heldigvis har vi et godt indeklima herhjemme med ventilationssystem.
Hvordan kan det være at hun trives så dårligt nogle steder? Der er ikke nogen tvivl om at det kommer fra faderen, men han magter godt at være disse steder selvom der kan være varmt.
Bliver hun bedre til at temperere sig? Jeg forventer også, at når hun bliver ældre, så tager hun selv tøjet af og viser at hun har det for varmt - så er det lettere at hjælpe. Hvornår kan hun give udtryk for det? Hvordan kan vi bedst hjælpe hende?
Jeg frygter selvfølgelig for hendes trivsel til sommer, og hvis vi skal på ferie sydpå.
Ser frem til at læse dine tanker.
Med Venlig Hilsen
Mor