7 mdr og skriger fordi det sjovt

5. juni 2004

Kategori:
Alder:
7 mdr.

7 mdr og skriger fordi det sjovt

Hej igen

Min datter på 7 mdr er begyndt for ca 2 uger siden at få en meget irriterende vane. Hun skriger! Høje og meget gennemtrængende lyde. Hun synes uden tvivl at det er sjovt at bruge lungerne på den måde.

Tidligere har der også været perioder, hvor hun også har sagt høje lyde, men aldrig i så stort et omfang som hun gør nu (og hendes lunger er jo også blevet større nu).

Jeg er lidt i et dilemma omkring det, for på den ene side skal hun jo have lov til at nyde sin krop og de lyde den kan producere - på den anden side så er det mange timer om dagen og vi bor i lejlighed. Vi kan ikke rigtigt tillade os at hun larmer så meget fra kl. 7 til kl. 20.

Hun har været til indkøring i en lille vuggestue i den her uge og til at starte med var hun stille derovre, men nu er hun også begyndte at bruge lungerne der. De andre børn var meget påvirkede af hendes skrig - de blev ikke kede men stoppede helt op og så undrende på hende.

Så selvom det bedste måske ville være at lade hende nyde sine lyde, ...

Annonce

... så kommer der altså et socialt aspekt ind. Hvis hun skal accepteres og holdes af af fremmede + hvis vi skal kunne fungere som familie og som lejere af vores lejlighed, så er det nødvendigt at skrigene stopper eller i hvertfald begrænses.

Vi har endnu ikke prøvet noget sådan helt igennem, men forsøgene lyder på at ignorere (men hun nyder det så godt, så hvorfor skulle hun stoppe af sig selv?), sige "nej" og afbryde hende hvergang hun begynder + tage hende op og se vredt på hende mens jeg siger "nej". Det sidste forstærker bare mængden og intensiteten af skrigene.

Igår og idag har jeg lagt mærke til at hun især begynder at skrige når hun er ved at være træt. Tidligere var hun meget nem at se på, at hun var træt. Det er hun ikke altid nu, men tilgengæld er hun begyndt at skrige voldsommere og mere.

Hvad gør vi? Hun skal jo have lov til at være sig selv, men når det overskrider alle andres grænser, så må man jo gøre noget ved det, men hvad?

Med venlig hilsen og med håb om snart at få svar

Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.