Ikke bange for fremmede

27. juli 2009

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Ikke bange for fremmede

Hej Helen.

Ja altså min søn på nu næsten 6 måneder er absolut ikke bange for fremmede. Nærmest modsat.

Han elsker at "snakke" med folk. Som jeg før har beskrevet er det at ligge selv ikke det mest interessante i hans verden. Der skal mennesker til. Og det er alle der er i hans nærhed, han nedstirre og når han så får øjenkontakt storgriner han og starter med at "snakke" og stor charmere. Alle kan tage ham og holde ham. Bare de gider lege med ham og hoppe rundt med ham, så er han verdens lykkeligste dreng. Han har siden han var meget lille været meget insisterende i hans kontakt og holdt øjenkontakt vildt længe. ...

Annonce

... Han pludre og råber og ja storgriner, så han næsten får tårer i øjnene af grin.

Folk siger til mig at han følger mig med øjnene når jeg går rundt, og er meget bevist om hvor jeg er. Det er lidt svært for mig selv at se, da jeg synes han jo bare griner hver gang jeg (eller andre kommer ind i hans synsfelt). Jeg tænker over hvornår er det er, at det kommer at han bliver reserveret overfor fremmede?? og måske morsyg???? Ikke at jeg er nervøs, men kan man være for social??? Eller er han bare en meget tryg og glad dreng (som du ved jo har været igennem en del og derfor været så meget på arm).

Med venlig hilsen
E´s mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder