Brev:
Hvor er min søde og glade pige?
4. maj 2009
Alder:
8 mdr.
Hvor er min søde og glade pige?
Hej Helen
Så er det blevet min tur til at bede om et af dine gode råd.
Maia er 8,5 md. og har altid været en rigtig glad og nem pige, og netop fordi hun altid har været så nem, så synes jeg hun er enorm svært at have med at gøre for tiden. Hun er meget morsyg og lige pludselig uden nogen synlig grund, så kan hun stikke i et skrig og så hulker hun ellers bare løs. Hun vil heller ikke ligge ret lang tid ad gangen og lege selv før hun begynder at pive.
Hun er også vågnet et par gange om natten og har været fuldstændig fra den. Så meget at jeg faktisk imod mine principper har tændt lyset i soveværelset for ligesom at berolige hende og så hun kan se, at jeg er der. Men hun er så ked af det, at hun slet ikke kan sanse at åbne øjnene. Normalt kan jeg så få hende til at falde i søvn ved at give hende bryst, men det har ikke været tilfældet. På et eller andet tidspunkt falder hun dog i søvn, men der kan godt gå en times tid.
Hun er selvfølgelig også stadig en glad pige ind i mellem, og jeg har ikke umiddelbart indtryk af, at hun har ondt eller fejler noget (bortset fra en snotnæse og lidt hoste pt.). Kan det være hendes alder og i så fald, hvornår får jeg min søde pige igen?
Med venlig hilsen
Jannie