Brev:
Kradser de andre børn
25. november 2008
Alder:
8 mdr.
Kradser de andre børn
Hej Helen
Jeg havde besøg af mødregruppen igår efter en pause på 2 mdr.. Der oplevede jeg at Silje blev helt vildt agressiv, når de andre børn nærmede sig hende. Hun sad hos mig og såsnart de andre børn kravlede hen til hende, rev hun dem i håret og kradsede, mens hun hvinede højt. Græd også. Det ene barn fik kradsmærker i ansigtet. Jeg var så ked af det. På et tidpunkt kravlede Silje væk fra os alle og ned i vores stue, hvor hun er legede alene med sit legetøj.
Det bekymrede mig rigtig meget. Hun er startet i dagpleje, hvor der er 3 andre børn. Den mindste 1 år. Her har der også været samme situation, ifølge vores dagplejer, at hun bliver hidsig når de nærmer sig. Hun mener der er tale om jalousi?? Jeg ved ikke. Vi har været sommerhus med 3 andre store børn i familien. Den mindste her er 5 år. Det gik rigtig godt. Her var der ikke noget.
Hvorfor mon hun reagerer sådan mod de mindste? Hvad kan vi gøre?
Vi har jo venner, hvor deres mindste også er i samme alder, og dem skal vi snart mødes med. Vi har selv god kontakt med Silje, - hun er nysgerrig, kravler efter os osv. Der har været perioder med angst for fremmede, som nu går lidt bedre.
Tak for svar
Hilsen Maiken