Kradser de andre børn

25. november 2008

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Kradser de andre børn

Hej Helen

Jeg havde besøg af mødregruppen igår efter en pause på 2 mdr.. Der oplevede jeg at Silje blev helt vildt agressiv, når de andre børn nærmede sig hende. Hun sad hos mig og såsnart de andre børn kravlede hen til hende, rev hun dem i håret og kradsede, mens hun hvinede højt. Græd også. Det ene barn fik kradsmærker i ansigtet. Jeg var så ked af det. På et tidpunkt kravlede Silje væk fra os alle og ned i vores stue, hvor hun er legede alene med sit legetøj.

Det bekymrede mig rigtig meget. Hun er startet i dagpleje, hvor der er 3 andre børn. Den mindste 1 år. Her har der også været ...

Annonce

... samme situation, ifølge vores dagplejer, at hun bliver hidsig når de nærmer sig. Hun mener der er tale om jalousi?? Jeg ved ikke. Vi har været sommerhus med 3 andre store børn i familien. Den mindste her er 5 år. Det gik rigtig godt. Her var der ikke noget.

Hvorfor mon hun reagerer sådan mod de mindste? Hvad kan vi gøre?

Vi har jo venner, hvor deres mindste også er i samme alder, og dem skal vi snart mødes med. Vi har selv god kontakt med Silje, - hun er nysgerrig, kravler efter os osv. Der har været perioder med angst for fremmede, som nu går lidt bedre.

Tak for svar
Hilsen Maiken

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst: Endnu en gang bøjer vi os i støvet for dig og din fantastiske rådgivning! Du skrev, at vi nok hellere måtte se at få den der natflaske sendt på pension - trods vores ængstelse ved at røre ved barnets vaner. Det tog.... 3 minutter, og hvis vores dreng kunne tale, ville han sige: "Tusind tak, Helen, fordi du fik far og mor til at smide den der elendige flaske ud, for det er meget hyggeligere at sidde på skødet og fedte med en banan og få en nat-historie". Bagefter lægger han sig ned og sover fuldstændigt som vanligt. Det er jo top!!!

Mor til Jens på 13 måneder