Brev:
Vil ikke støtte på benene
5. april 2004
Alder:
5 mdr.
Vil ikke støtte på benene
Jeg har et hold dejlige tvillinger. En dreng og en pige. De er født 5 uger før tid og er nu 5½ måned gamle. Min sundhedsplejerske siger, at de er fint med på alle plan. De har indhentet det hele. Deres kranieknogler er først nu blevet hårde, og i den forbindelse fik vi at vide, at vi ikke måtte forcere noget. Pigen har altid været mere stiv i det end drengen.
Jeg er faktisk ved at være lidt bekymret, for pigen vil støtte lidt på benene, men ikke længe ad gangen, og drengen vil slet ikke. De ligger meget på gulvet og leger. De er glade og harmoniske og pludrer meget. Men er det "normalt", at de ikke rigtigt støtter på benene endnu? Vi har venner, hvor børn i samme alder står selv, bare de holder dem i hænderne.