Brev:
Triller ikke - 8 mdr.
21. august 2008
Alder:
8 mdr.
Triller ikke - 8 mdr.
Hej Helen
Så fik jeg endelig tilmeldt mig herinde, har læst dine svar tidligere og har fundet dem helt fantastiske og til stor stor hjælp.
Jeg har en søn på 8½ måned (Født 11.12.07) Han er født 6 uger for tidligt.
Han vil/kan ikke trille, hverken den ene eller anden vej.
Han trillede ganske få gange fra mave til ryg da han var 4 måneder gammel og har ikke gjort det siden.
Han har aldrig kunne lide at ligge på maven, selvom jeg har gjort dette dagligt siden han var helt lille nyfødt. Han ligger sig konsekvent med hovedet i madrassen og skriger og skriger indtil jeg vender ham om. Jeg ved at tendensen hos forældre med sådan et "problem" er at man giver for let op, men når barnet har ligget der og skreget i 5 min uden at gøre noget som helst for at løfte hovedet, er det svært at lade være med at vende ham om.
Han er nu 8½ måned og triller slet slet ikke. Han er blevet lidt mere fortrolig med at ligge på maven og løfter også hovedet, men kan ikke holde det ret længe af gangen.
Han var 6½ måned da han lærte at sidde helt selv uden støtte og siden da har jeg været "dum" til blot at sætte ham ned på legetæppet i stedet for at ligge ham af og til for at prøve at trille.
Det var først da der var en der sagde til mig (for en uge siden) at det var vigtigt at han lærte at trille at jeg tog fat i træningen.
Jeg har før hørt at børn selv sørger for at lære det, men da det ikke er sket hos min søn, er jeg begyndt på følgende:
Vi "tumler" i sengen, jeg triller ham rundt og ligger legetøj langt fra ham. Han kommer om på siden, men så kommer han ikke længere. Hans en arm er helt "slap" når han kommer om på siden og så sker der ikke mere og han begynder igen at "skælde ud."
Både min kæreste og jeg tumler generalt meget med ham, "kaster" ham op i luften, giver ham svingture, danser med ham osv. - Hvilket han ELSKER!
Hvad kan jeg gøre? Jeg vil så gerne have at han er med sine jævnaldrene!
Med venlig hilsen
Matilde