Brev:
Tigerspring og kravle
19. august 2008
Alder:
8 mdr.
Tigerspring og kravle
Hej Helen.
Så bev Jasmin 8,5 mdr og har nu lært at kravle. Det har selvfølgelig åbnet et helt nyt univers for hende, og de sidste par dage har appetitten være ret begrænset. Det skyldes vel at hun har travlt med at opdage verden?
Hun har altid været nem at putte, men de sidste par dage har hun grædt når jeg har lagt hende. Ikke voldsomt, men jeg har alligevel været i tvivl om jeg skulle gå ind til hende igen. Hun græder ca i 5 minutter inden hun falder i søvn. Er det okay eller hvad for hvis jeg går ind til hende, forværrer det bare det hele.
Vi har fået en rigtig fin rytme med din mad og soveplan så det er dejligt. Der er dog tit dage hvor hun ikke vil sove videre efter at jeg har ammet hende ved 5.30-6 tiden. Så er der pudselig lang tid til formiddagsluren kl 10. Hun er jo næsten putteklar igen kl 7 men jeg holder hende vågen for ellers skrider hele rytmen og så er hun bare udkørt sidst på dagen. Hvad kan jeg gøre her?
Vil også lige spørge omkring pilfingre :-) Min datter er som sagt begyndt at kravle, og jeg er i tvivl om hvornår hun forstår at der er ting hun ikke må røre ved for hvis hun f.eks nærmer sig kattemaden og jeg siger "nej" så kigger hun på mig, ryster på hovedet og kravler nærmere. Det ser ret sjovt ud, men er hun allerede bevidst om ordet "nej"?
Hvad kan man ellers gøre for at vise at nogle ting ikke må røres, hvis man altså kan det i den alder.
Med venlig hilsen
Jane