Brev:
Virrer med hovedet, taler pludselig ikke så meget mv.
6. august 2008
Alder:
6 mdr.
Virrer med hovedet, taler pludselig ikke så meget mv.
Hej Helen
Ja, så melder der sig lige et par spørgsmål igen, jeg skal forsøge at gøre det kort.
Jeg har lagt mærke til, at Zacharias engang imellem virrer en lille smule med hovedet. Jeg spurgte min egen sundhedsplejerske, hvad det kunne være, men det kunne hun ikke give mig noget svar på. Er det normalt? Jeg har måske set ham gøre det 3-4 gange siden han blev født, så det er altså ikke noget, der sker ofte.
En anden ting er, at han begyndte at sige baba og mama for et par uger siden, men det er som om det er gået i sig selv, så han nu kun siger det når han er ked af det. Er det normalt?
Og en sidste ting... Sundhedsplejersken har lige været her til 6-måneders undersøgelse og hun sagde, at vi skal træne det at sidde op med ham noget mere. Han bliver hurtigt ked af det i sin højstol og "taber hovedet" forover. Jeg har prøvet at sætte ham op i barnevognen, men han tilter hurtigt til den ene side og læner sig op af indersiden på barnevognen. Det skal lige siges at han er en lang dreng, han måler 71 cm og min egne sundhedsplejerske siger, at det pga. den lange ryg er mere anstrengende for ham.
Har du nogle gode forslag til, hvordan vi bedst øver det at sidde med ham? Når jeg forsøger at sætte ham i et hjørne af sofaen, mosler han rundt så han ender med at ligge ned mere end at sidde. Og han strækker også benene, når jeg sætter ham ned som om han hellere vil stå op. Hvad gør jeg?
Og en allersidste ting :-): Kan man ud fra barnets højde nu sige noget om, hvor højt det bliver senere i livet? Hverken min kæreste eller jeg er specielt høje (jeg er 167 og min kæreste 180), så jeg undrer mig lidt over Zacharias er så lang.
På forhånd tak for hjælpen :o)
Camilla