Rejse fra barn i en uge

14. april 2014

Alder:
7 mdr.

Rejse fra barn i en uge

Kære Helen.

Jeg er meget fortvivlet. Mig og min kæreste vil gerne på ferie en uges tid her til sommer, men uden barn. Det er ikke fordi, at vi ikke vil have vores søn som lige nu er 7½ måned med, men vi synes bare at vi godt kunne trænge til lidt alene tid. Ser du, vi havde kun været kærester i 6 måneder, da jeg blev gravid. Og en måned efter vi blev kærester fik han nyt arbejde, så det vil sige, at vi kun sås hver 3 weekend fordi han arbejde ude, og sådan var det i 1½ år. Det er først nu her i januar han er begyndt, at arbejde hjemme igen.

Når vi tager afsted vil Mikkel være omkring 10-11 måneder gammel, og kommer til at blive passet ved sin bedstemor og bedstefar, som han allerede nu tilbringer meget tid med. Han har allerede et par gange overnattet en enkelt nat ved dem selv, men vi tager også tit hele familien afsted og tilbringer en nat hos dem.

Han prøvede for første gang, at være hos bedsteforældrene en hel weekend her ...

Annonce

... for 2 uger siden. Bedstemor kom her hjem fredag formiddag og tilbragte dagen sammen med os, og tog ham så med hjem omkring 5 tiden. Vi kom så hjem til dem søndag morgen og tilbragte dagen med dem.

Det hele var gået rigtig rigtig fint. Han havde kun været ked af det en enkelt gang, og det var på vej hjem til bedstemor, der om fredagen. Der var han faldet i søvn i bilen, hvor hun var blevet nødt til at vække ham fordi de skulle ind og handle, og da de var færdige, og han skulle i sin stol igen blev han meget ked af det. Men det var den eneste gang han havde grædt hele weekenden.

Jeg ammer ham stadigvæk, men når han har været væk en enkelt nat, har det aldrig været et problem med, at give ham flaske istedet. Jeg har tænkt mig at stoppe amningen inden for rejser.

Men mit spørgsmål er jo sådan set bare, om det er meget forkert af os at rejse uden ham? Og om han kommer til at klare den uden os, sammen med bedsteforældrene ?

Knus N.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.