De siger min søn er stresset

24. januar 2008

Kategori:
Alder:
8 mdr.

De siger min søn er stresset

Hej Helen

Jeg har før haft skrevet til dig, da vi altid har haft problemer med vores søns søvn.

Nu er han 8 måneder og vi kæmper stadig en del med søvnen. Matthis sover en formiddagslur på ca 3 kvarter og en middagslur på en lille time, af og til kan jeg strække til lidt over en time. Så bliver han puttet ca. kl 19, 19.30 og vågner grædende op mindst 4-5 gange i løbet af natten.

Kampen med at få vores nattesøvn har resulteret i, at jeg måtte søge hjælp for en mindre depression, hvilket jeg tror har hjulpet lidt. Men terapeuten mente ud fra det vi fortalte om vores søn, at han var stresset.

Derudover er han startet i dagpleje og allerede 3. dag vi var der, snakkede dagplejemoren at hun mente at vores søn er stresset og at det er derfor han har problemer med søvnen.

Det gør mig jo rigtig ked af det at høre, at min søn er stresset, jeg ønsker jo bare at han har det godt...snøft. Men måske forstår jeg det godt, jeg fortæller om vores søns første 8 måneder.

Vores søn blev født med hjælp af kop. Bare kort tid efter fødslen blev jeg meget syg og vi var adskildt det første døgn. Det virkede dog ikke til at påvirke ham meget, da han spiste godt hos mig.

Vi flyttede da han var 1½ måned gammel. Vi havde meget at se til på det tidspunkt med at gøre lejligheden i stand. Jeg var dog hos min mor sammen med vores søn. Vi havde ikke vores eget hjem i 2 måneder herefter, hvor vi i stedet boede hos mine forældre og min kærestes, hvilket gik ok.

Vi flyttede ind i vores nye lejlighed da vores søn var 3½ måned og her begyndte det at gå lidt ...

Annonce

... skævt med amningen. Jeg stoppede med at amme da han var 4 måneder og kort tid efter begyndte han at få lidt vælling og grød og ellers modermælkserstatning. Han begyndte også her at få lidt problemer med at komme af med hans afføring.

Vi boede her i 3 måneder. Hvilket var 3 hårde måneder. Hver dag var der store maskiner der kørte forbi vores vindue og have hele tiden, hvilket resulterede i at vores søn vågnede konstant om dagen og kun sov 15-20 min ad gangen.

Vi flyttede igen da vores søn var ca 7 måneder. Til et rigtig dejligt sted på landet, hvor vi har rigtig god plads og der er ro det meste af tiden. Dog sover vores søn stadig ikke ret godt, som jeg fortalte i starten.

Han har fået Movicol pga forstoppelse i næsten 2 måneder, men jeg ved ikke rigtig om jeg tror på, at det er det han har brug for.

Jeg har været syg to gange siden vi kom hertil og har tabt 5 kg på en måned, hvilket jeg ikke har godt af, men jeg kan ikke holde ud at spise, så jeg kan tage på igen.

Jeg ved ikke længere hvad jeg skal gøre. Næste uge starter jeg på sygeplejeskolen, hvilket jeg egentlig har glædet mig meget til, men som jeg ikke ret godt kan overskue nu.

Hvad gør jeg, hvis vi virkelig har skadet vores søn så meget, at han allerede nu lider af stress, det er jo bare slet ikke godt.

En ting jeg også lige vil nævner, er at han brokker sig rigtig meget i løbet af dagen og altid har gjort det. Han vil ikke sidde selv kun hænge på armen og helst kun hos mig. Jeg er snart helt slidt op.

Jeg har virkelig brug for hjælp.

Med venlig hilsen
Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder