Tynd mave - 7 mdr.

1. oktober 2007

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Tynd mave - 7 mdr.

Hej

Min datter på snart 7 mdr. har haft tynd mave i en uge nu, hvilket resulterede i en hudløs numse og hun skreg hver gang jeg nærmede mig. Når hun vågnede om aften og natten var hun helt febrilsk og snoede sig som en orm og rystede på hovedet - ikke rart at se på. Hun ryster stadig lidt på hovedet, men måske er det nu fordi hun har fundet ud af at hun kan ??? Hun har ikke kastet op eller haft feber.

Hendes numse har det nu fint igen - ved brug af salve. Jeg har været ved læge og de har sendt en afføringsprøve til sygehuset som ikke viste noget. Derudover fik jeg at vide at man ikke gjorde noget ved det.

Hun kommer som regel af med afføring hver gang hun har ...

Annonce

... fået mad. Det er tyndt og slimet.

Var i går inde og læse nogle af de råd du havde givet andre herinde og begyndte igår med lidt revet æble i hendes grød.
Skar forøvrigt al grønt, frugt osv. væk fra hendes kost da maven begyndte at te sig og holdt mig til mme og risgrød. Ugen før hun fik tynd mave døjede hun med hård mave. Min sundhedsplejerske og lægen mener ikke det er kosten der giver hende tynd mave.

Ellers har hun det fint og er smilende.

Hvad skal jeg så gå ud fra for at undgå at det kommer igen. Har fornemmelsen af at hun har en lidt sart mave. Eller er det noget allergi?

Synes det er lidt forvirrende og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en fantastisk brevkasse og nogle fantastiske og velskrevne bøger. Begge dele har ofte hjulpet os siden vi blev forældre for ca. 1½ år siden!

Tak fra familien i København.