Skoldkopper - 5 mdr.

13. februar 2019

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Skoldkopper - 5 mdr.

Hej Helen.

Jeg skriver til dig for at høre dine råd omkring skoldkopper.
Storesøster har fået skoldkopper og jeg er nu selvfølgelig meget bange for, at hun vil komme til at smitte lillesøster på 5.mdr.

Jeg har derfor følgende spørgsmål:
Hvad er sandsynligheden for, at hun bliver smittet når storesøster har fået det? Kan jeg gøre noget for, at forhindre at hun bliver smittet udover selvfølgelig at holde god håndhygiejne?
Har du ellers nogle gode fif til at mindske kløen imod skoldkopper? Storesøster har lige fået det, og er selvfølgelig ikke så hårdt ramt endnu, men jeg kan ...

Annonce

... godt frygte de næste par dage og vil derfor gerne have så mange gode råd som muligt :-)

Iøvrigt vil jeg sige tak for de sidste brev ift. renlighed. Det satte mange tanker igang og jeg valgte at følge min mavefornemmelse, hvilket vil sige at storesøster nærmest fra den ene uge til den anden er blevet fuldstændig renlig (dog ikke om natten). Hun både tisser og laver afføring på potte/toilet og har haft meget få uheld. Hun er MEGET stolt og glad - og det er forældrene selvfølgelig også :-)

Jeg glæder mig til at høre dine svar ift. skoldkopper.

Med venlig hilsen
En bekymret mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi