Søvnproblemer giver poser under øjnene - 8 mdr.

16. juni 2008

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Søvnproblemer giver poser under øjnene - 8 mdr.

Hej Helen.

Det er første gang jeg skriver til dig, men har haft stor nytte af din hjemmeside.

Jeg skriver til dig med store poser under øjnene. Vores søn på snart 8 mdr er begyndt at skrige om natten.

Døgnrytme ser således ud pt.

vågen kl 06.00, ligger normalt og hygger lidt inden vi står op, men det er han ikke så begejstret for mere.

MME kl. 06.45

lidt frugtmos kl 08.15

sover kl 08.30 (ca 1 1/2 time) har prøvet at vække ham for at få en bedre rytme, men så er han overhovedet ikke frisk.

Havregrød kl 10.30

sover kl 12 (ca 1 1/2 - 2 timer)

Bondebrød med leverpostej kl. 14

eftermiddagssøvn kl 16 (sover gerne 1 time)

Aftensmad kl 17.30/18 er lige begyndt at spise kartofler, dem får han med sovs, ellers grød.

Han bliver tilbudt vand af kop til alle måltider.

Vælling kl 19.30, herefter puttes han.

Han får meget grød og frugtmos. Hvor meget kød ...

Annonce

... skal han have?
Han har fået grød siden han var 5 mdr. Kun ammet i små 3 uger, derefter MME.

Før lagde han sig bare til og sov hele natten, men den sidste uges tid har han været hysterisk og skreget både når han blev lagt i seng og ca 1 gang i timen, dette er kun et problem om aftenen og natten. Han har fået tjekket øre og hals og der er ikke noget. Han er dog ved at få tænder for oven i munden og de er ømme. Men der er ikke noget når han sover om dagen.

Vi har prøvet at lade ham skrige, vi har taget ham op, vi har vugget ham, gået rundt med ham - lige meget hjælper det.

Han er ligeledes meget utilfreds om dagen, hvor han normalt er en utrolig glad og smilende dreng.

Han skal starte i dagpleje om en lille mdr og er lidt utryg ved hele vores nye situation.

Håber du kan hjælpe os så vi kan få vores glade og tilfredse dreng tilbage.

Med venlig hilsen
Kristina & Troels

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder