Brev:
Putning, hvordan griber jeg det an?
12. juni 2008
Alder:
6 mdr.
Putning, hvordan griber jeg det an?
Hej Helen
HJÆLP... min datter er snart 7 måneder gammel... og har stort set aldrig prøvet at falde i søvn af sig selv og sover oftest først 21.30-22.00... Men nu gider jeg ikke hænge med hende hele aftenen og vil jo også gerne ud om aftenen uden at vide at far er nødt til at rende rundt med en barnevogn.
Oftest falder hun i søvn ved amning i sofaen, men på det sidste er hun begyndt at skrige når man prøver at ligge hende væk. Hun vil altså gerne hænge i brystet... Det er svært at ligge hende i seng når hun er vågen da hun deler værelse med storesøster som lige er fyldt 2 år...og de forstyrrer hinanden.
Jeg har en plan om at hun skal lære at falde i søvn ved at få en flaske (det kan hun godt), og så børste tænder, og så blive lagt med bamse, og evt. en med snor man kan trække i så der er lidt musik. Men hvad så når hun har ligget der i en halv time og bliver mere og mere utilfreds og søster ikke kan sove? Ja lige nu tager jeg hende så op igen.. Hvad kan jeg gøre bedre eller anderledes?
Det er også lige som tillæg blevet sådan at hun den sidste uge ikke har sovet mere end maks 3 x 30 minutters lur i løbet af dagen. Måske pga varmen..måske pga at hun har fået to tænder...
Et sidste spørgsmål er lige angående autostol. Hvornår kan de komme ud af babyautostol og sidde i en fremadrettet autostol? Når man ser på anvisningerne så hedder det 9-18 kg eller 9 mdr. til 4 år. Men hvad kommer først? vægt eller kg.? Tøsen vejer nemlig 10,6 kg og har ikke meget plads i den lille stol mere, men er jo kun knap 7 måneder.
Bodil