Brev:
Ligger lang tid og roder rundt i sengen
20. maj 2008
Alder:
7 mdr.
Ligger lang tid og roder rundt i sengen
Hej Helen
Tak for svarene på alle mine spørgsmål;0). Jeg har besluttet at fortsætte amningen lidt endnu, for hendes maves skyld.
Grunden til, at jeg overvejede at stoppe er simpelthen, at jeg trænger til at få min krop igen, men det må vente lidt endnu. Silke skal starte i vuggestue d. 15. juli så regner med at begynde nedtrapningen deromkring og håbe på, at maven har fået det bedre. Jeg overvejer dog at give hende en flaske sen aften, evt. med grøn allomin, da hun er begyndt at vågne når jeg vil give hende bryst. Tror du det vil influere negativt på hendes mave, når det kun er en flaske mme om dagen?
Og så til det nye store spørgsmål:
Silke har nu i ca. 1 1/2 måned været noget mere pylret end normalt. Nogle gange så meget, at vi ikke har kunnet putte hende til natten før meget sent, fx. kl. 22-23 tiden. Det virker som om hun ikke kan finde ro trods det, at hun tydeligvis er meget træt. Dette er sket et par gange i ugen og har gjort, at hun er kommet lidt ud af sin ellers rigtig gode rutine i løbet af dagen.
Hun sover normalt om formiddagen mellem 9-10 og eftermiddagen mellem 14-15. Selv om hun kommer op om morgenen ved 7 tiden, som normalt, er det som om hun har rykket lurene således, at hun fx., som idag, ikke fik sovet før kl. 11 om formiddagen og helt sprang eftermiddagsluren over. Vi kunne så også lægge hende til at sove kl 19.00.
Umiddelbart tror jeg det har noget med tænder at gøre, men kan det virkelig tage så lang tid. Hun har endnu ingen tænder, men vi kan se, at tandkødet er irriteret og hun kører konstant rundt på gummerne og savler meget.(sådan har det været nu i 1 1/2 måned) Jeg har ihærdigt prøvet at få hende til at sove på de vanlige tispunkter med det resultat, at hun græder og græder. Først i protest, men sidenhen rigtig ulykkeligt. Jeg tager hende altid op og beroliger hende når det går over i rigtig gråd, hvilket det altid gør når hun har det sådan.
Har du nogle gode råd i forhold til dette? Som sagt er det ikke hver dag det forgår på denne måde, men jeg er stadig bekymret for, at det skal blive reglen mere end undtagelsen.
Det skal lige tilføjes, at hun sover på eget værelse og har gjort det siden hun var 6 mdr. Det gik gnidningsløst og hun er normalt nem at få til at sove. Vi ligger hende i seng efter mad og bad, synger en lille sang sidder lidt hos hende og kan derefter gå, hvorefter hun selv plejer at falde i søvn.
Som det er nu ligger hun i lang tid og roder rundt i sengen. om på maven og tilbage igen og ligger på alle tænklige måder. Prøver vi at gå begynder hun at græde og så starter det hele forfra igen. Kan det være seperationsangst der melder sig? og hvordan takler vi dette? Ind til nu tager vi hende op, får hende til at falde til ro og prøver at ligge hende igen. Nogle gange med held.
Håber min lange smøre giver mening
Med venlig hilsen
Tanja