Brev:
Hvad tid skal hun i seng?
27. april 2008
Alder:
5 mdr.
Hvad tid skal hun i seng?
Hej Helen
Et lille spørgsmål fra os, Malou er snart 5 mdr, her d. 3 maj, dejligt nem og jeg nyder hende fuldt ud, hun spiser fint og sover også godt både dag og nat, men tænkte på en ting ang. hvad kl, de i denne alder som regel går i seng eller hvad man siger.
Jeg tænker nemlig at jeg gerne vil hun snart skulle i seng lidt tidligere, men vores dag ser nogenlunde sådan ud:
vågner ca kl 7
vi ligger og hygger og leger i sengen til ca 8-8.30
kl 9 flaske (hun får ren flaske) 200 ml hver gang
mellem 10 0g 11 sover en halv til en time
11-lidt grød
11.30-12 flaske 200 ml
sover fra ca 13-13.30 til 16, har faktisk her på sidste sovet helt til 17, men det er ikke tit
flaske igen ca 16.30
leger og hygger
så tager hun som reger en lur mere mellem 18-19, tre kvarter ca
flaske 20.30-21
i seng ca 21.30
flaske ca kl 2-3 nat
Jeg synes jo bare hun gerne snart skulle sove mellem 19 og 20 men er det den lur mellem 18-19 der gør hun ikke kan sove igen så tidligt?? det kan man selvfølgelig heller ikke forlange..
Men er det noget med hun selv regulerer det med alderen eller skal vi ligesom selv gøre noget ved det.. det er tydeligt og mærke hun bliver træt igen der ved 18 tiden, hun gnider øjne og bliver lidt pylret..
Det er ikke noget der er træls for os hun er oppe sammen med os til kl 21-21.30, men synes jo bare hun er så lille at hun burde sove senest k 20 og tit går jeg også i seng kl 22, så er der ikke meget voksen tid sammen.. hvis du forstår
Har du et godt råd til dette??
mange hilsner
Pernille og Malou