Hvad tid skal hun i seng?

27. april 2008

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Hvad tid skal hun i seng?

Hej Helen

Et lille spørgsmål fra os, Malou er snart 5 mdr, her d. 3 maj, dejligt nem og jeg nyder hende fuldt ud, hun spiser fint og sover også godt både dag og nat, men tænkte på en ting ang. hvad kl, de i denne alder som regel går i seng eller hvad man siger.
Jeg tænker nemlig at jeg gerne vil hun snart skulle i seng lidt tidligere, men vores dag ser nogenlunde sådan ud:

vågner ca kl 7
vi ligger og hygger og leger i sengen til ca 8-8.30

kl 9 flaske (hun får ren flaske) 200 ml hver gang

mellem 10 0g 11 sover en halv til en time

11-lidt grød

11.30-12 flaske 200 ml

sover fra ca 13-13.30 til 16, har faktisk her på sidste sovet helt til 17, men det er ikke tit

flaske igen ca 16.30

leger og hygger

så tager hun som reger en lur mere mellem 18-19, ...

Annonce

... tre kvarter ca

flaske 20.30-21

i seng ca 21.30

flaske ca kl 2-3 nat

Jeg synes jo bare hun gerne snart skulle sove mellem 19 og 20 men er det den lur mellem 18-19 der gør hun ikke kan sove igen så tidligt?? det kan man selvfølgelig heller ikke forlange..

Men er det noget med hun selv regulerer det med alderen eller skal vi ligesom selv gøre noget ved det.. det er tydeligt og mærke hun bliver træt igen der ved 18 tiden, hun gnider øjne og bliver lidt pylret..

Det er ikke noget der er træls for os hun er oppe sammen med os til kl 21-21.30, men synes jo bare hun er så lille at hun burde sove senest k 20 og tit går jeg også i seng kl 22, så er der ikke meget voksen tid sammen.. hvis du forstår

Har du et godt råd til dette??

mange hilsner

Pernille og Malou

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre