Brev:
Urolige nætter - højlydt gråd
25. april 2008
Alder:
7 mdr.
Urolige nætter - højlydt gråd
Hej Helen
tak for dit tidl. svar.
I mellemtiden er Liva blevet 7.5 mdr. gammel.
I Påsken vænnede vi hende fra at få mælk mellem 24 - 6. Det tog 5 seje nætter med gråd før far havde fået det spillet ind med hende.
Efter påsken startede vi hende op i vuggestuen med en halv time dagligt. Hun var der 6 dage, men det var forfærdeligt. Hun græd fra hun kom til hun blev hentet. Her i Spanien afleverer man ved døren og kommer ikke med ind. Vi tog hende ud igen, og skal prøve igen her en måned senere her fra 1. maj. Så har vi en måned til at få det på plads da jeg skal op på fuld tid 1. juni.
Ca. samtidig med de to ting ovenfor begyndte hun at vågne op til 12 gange pr. nat. Efter 2 uger var jeg så tyndslidt at jeg gav efter med hensyn til mælk om natten! Så nu får hun som sædvanlig sin sene flaske mellem 24 - 01 og desværre så får hun så en til ved 4-5 tiden om morgenen.
Jeg har købt Elizabeth Panthleys "the no cry-sleep solution" og er begejstret. Har fået justeret hendes antal søvn timer op og er blevet mere opmærksom på putte-ritualer. Hun vågner nu ialt 4-5 gange og ved 6 tiden kommer hun over i sengen til mig og vi sover færdig sammen til kl. 8 - det er som regel forbundet med hygge-amning for at holde hende i ro.
Jeg er klar over jeg skal have hende vænnet fra mælken om natten, men tror du det er spild af tid at prøve nu hvor hun også skal igang med vuggestuen igen? Det er tilsyneladende en ret stor og "traumatisk" ting for hende.
Jeg ammer hende når hun bliver puttet til natten. Jeg forsøger at hive brystet ud af munden på hende inden hun falder i søvn, så hun kan vænne sig til at falde i søvn i sin egen seng uden bryst i munden. Det er virkeligt op ad bakke. Hun er MEGET glad for babsen og kan ikke finde ud af at falde i søvn uden. Det skal lige siges at om dagen tager hun sine naps helt fint i klapvognen uden bryst...
Men ALLE hendes natlige opvågninger (også når vi står op om morgenen) er forbundet med højlydt gråd.
Er der nogen forklaring på hvorfor hun altid - også om morgenen når vi skal op - vågner med gråd?
Har du nogle gode ideer til at komme videre, så vi kan få et bedre natteforløb?
På forhånd tak for svar.
Med venlig hilsen
den trætte mor