Brev:
Soverytme - 7 mdr.
13. marts 2008
Alder:
7 mdr.
Soverytme - 7 mdr.
Hej Helen.
Min datter er nu blevet 7 mdr. og det går rimlig godt. Jeg har haft skrevet før ang. amning og sove vaner. Amning er over. Vi var væk en weekend, hvor min mor havde hende og da vi kom hjem, var det slut med amning.
Problemet er hendes sove vaner. Du fortalte på et tidspunkt om og få en rytme i hverdagen, hvilket jeg osse gerne vil, men det har været svær. Hun sover sent og vågner nogen gange sent. Vores dag foregå på den måde, at det er efter, hvor træt og pylret hun er, at hun sover. Og hun plejer først og sove ved 23-24 tiden. Hun vågner et par gange om natten, hvor hun græder og ikke er rigtig vågn. Jeg tager hende op og sidder lidt med hende og efter et stykke tid, kan jeg lægge hende igen.
Det, som jeg godt kunne tænke mig og vide, er hvordan man sådan stille og roligt få en rytme igang og hvordan lærer jeg hende og falder i søvn selv?
Nu er sådan,at hun falder i søvn med en flaske, mens jeg sidder med hende og en tid, kan jeg lægge hende i hendes seng. Og sover inde hos os, men skal snart på eget værelse.
Det skal siges, at hun er begyndt og sove ud i barnevogn, for det meste går jeg en tur, hvor hun falder i søvn og sover nogen gange et par timer.
Hun bruger ikke sut, sutteklud eller noget andet og hun sover ikke med dyne, da hun sparker meget med benene.
Jeg håber, at du kan hjælpe mig lidt på vej. På forhånd tak..
Lotte