Soverytme - 7 mdr.

13. marts 2008

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Soverytme - 7 mdr.

Hej Helen.

Min datter er nu blevet 7 mdr. og det går rimlig godt. Jeg har haft skrevet før ang. amning og sove vaner. Amning er over. Vi var væk en weekend, hvor min mor havde hende og da vi kom hjem, var det slut med amning.

Problemet er hendes sove vaner. Du fortalte på et tidspunkt om og få en rytme i hverdagen, hvilket jeg osse gerne vil, men det har været svær. Hun sover sent og vågner nogen gange sent. Vores dag foregå på den måde, at det er efter, hvor træt og pylret hun er, at hun sover. Og hun plejer først og sove ved 23-24 tiden. Hun vågner et par gange om natten, hvor hun græder og ikke er rigtig vågn. Jeg tager hende op og sidder lidt med hende og efter et stykke ...

Annonce

... tid, kan jeg lægge hende igen.

Det, som jeg godt kunne tænke mig og vide, er hvordan man sådan stille og roligt få en rytme igang og hvordan lærer jeg hende og falder i søvn selv?

Nu er sådan,at hun falder i søvn med en flaske, mens jeg sidder med hende og en tid, kan jeg lægge hende i hendes seng. Og sover inde hos os, men skal snart på eget værelse.

Det skal siges, at hun er begyndt og sove ud i barnevogn, for det meste går jeg en tur, hvor hun falder i søvn og sover nogen gange et par timer.

Hun bruger ikke sut, sutteklud eller noget andet og hun sover ikke med dyne, da hun sparker meget med benene.

Jeg håber, at du kan hjælpe mig lidt på vej. På forhånd tak..

Lotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os