Brev:
Vil pludselig slet ikke spise
1. marts 2008
Alder:
8 mdr.
Vil pludselig slet ikke spise
Ja, nu bliver jeg nødt til at skrive igen;-)
Vores datter er nu knapt 8 mdr.
Efter at have haft en del bøvl med hende og flasken og hendes mave, har det gået nogenlunde fornuftigt. Og her på det sidste har vi haft 14 fantastiske dage.
I de 14 dage har hun spist med glubende appetit og drukket over en 1 liter væske om dagen fordelt på vand og (mme) på flaske. Dette bevirkede, at vi kunne trappe ned på hendes 9 ml. laktulose til stort set ingen ting og hendes mave fungerede perfekt.
Over en dag eller to skiftede hun over til ikke at ville spise spor (hun drejer hovedet væk) og drikker kun ca. 100 ml. mælk af gange de ca. 5 gange i døgnet hun tilbydes flasken.
Hun drikker dog fortsat pænt med vand. Så væskemæssigt får hun havd hun skal have og mælkemæssigt får hun lige over de min. 400 ml.
Sagen er bare den, at hun er jo ved at være en stor pige (er også stor fra naturens side,-) og qua sin alder kræver hende skrop jo en del energi, da hun bakser rundt en stor del af dagen. Er fantastisk til at stå med støtte er godt på vej til kravlestadiet. (Mangler dog lige at skubbe knæende fremad.)
Når hun så kun drikker og ikke spiser, så bliver hun møgtræt. Hun hænger simpelthen ikke sammen, når hun har været vågen i 1½ til 2 timer. Hvilket et lidt træls, da hun jo gerne skulle kunne tage 3 timers stræk nu.
Det er "lidt" frustrerende, at hun sådan er gået i baglås, nok mest fordi det gik så godt og det er så ærgeligt at se hende afvise maden sådan. Hun var ellers så god til at tygge og var godt på vej.
Noget helt andet er, at jeg synes hun er begyndt at svede meget. Har altid været et varmt barn, men kan nu svede blot ved at sidde på gulvet og lege. Hun er som sagt en stor pige, ikke tyk men lang og velproportioneret.
Har du en ide til hvad det kan skyldes eller et råd til hvordan vi kan hjælpe hende tilbage på det gode spor, hvad angår maden.
Hun har indtil nu spist:
Ca. 6 Havrefras med mme
havregrød med frugtmos/øllebrød med frugtmos
Bondebrød med leverpostej/fignepålæg/smøreost/havregrød eller øllebrød m/frugtmos
Frugt (appelsin, kiwi, banan, jordbærgrød)
Kartoffelmos/grøntsagsmos m/sauce og lidt kød
Frugtmos m/lidt laktulose skjult i denne
Derudover har hun fået 5 flasker. Kl. 24, 07, 10, 14 og 19
En sidste ting. Nu bliver hun jo 8 mdr og der skal skæres i flaskerne. Hvormange skal hun have jeg havde tænkt mig at sløjfe den kl. 14 først.
Ser frem til at høre fra dig.