Søvnproblemer - 8 mdr.

18. februar 2008

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Søvnproblemer - 8 mdr.

Hej Helen

Tak for gode svar:-)

Andreas er nu 8½ mdr og har indtil videre sovet rigtig fint. Vi putter ham omkring kl. 19.30-20.00 og der får han en "godnatflaske". Vi ligger ham i hans seng og synger og nusser stille for ham et par min, og han falder som oftest rigtig fint i søvn.

Nu er han begyndt at vågne ca. hver 2 time i løbet af natten, nogengange er han rigtig ulykkelig, andre gange bare lidt klynkende. Hver gang rejser han sig op i tremmesengen og står indtil vi kommer og putter ham igen. Tremmesengen står pt i vores soveværelse, pga renovering og han kan derfor se mig i sengen og rækker ud efter mig når han vågner. Det gør så at jeg vågner hver gang han er oppe og stå!

Hans daglige rytme er nogenlunde sådan:

6.30-7.00: Morgenmad, Havregrød m frugt og vand af kop.

Ca. 8.30: Får en flaske og ud i barnevognen og gå en tur. Sover som regel til omkring kl. 11.00.

Annonce

... Rugbrødshapsere m forskelligt pålæg. Vand el mælk i kop.

Ca. 13.30-14.00: Forskellige mellemmåltid, yogurt, skorper el lign.

15.00-15.30: Ud og sove i barnevognen, sover ca. 1 time - 1½ time.

Når han kommer ind får han lidt at drikke, lidt frugt eller lign.

Ca. 18.30: Aftensmad, det er som regel noget af det vi får, nogle gange har han god appetit, andre gange spiser han næsten ingenting.

ca. 20.00: puttes med flaske.

Han er utrolig aktiv i løbet af dagen og har kravlet i en måneds tid. Han har endnu ikke fået tænder og virker ikke som om at der er noget der, der irreterer ham.

Jeg savner desuden lidt inspiration til mellemmåltider og noget han selv kan sidde og spise. Har prøvet at give ham små rugbrødsstykker som han selv kan tage, men han tager dem bare og "maser" dem i hånden, frugt osv smider han bare på gulvet. Yoghurt er ikke så populært, så ved ikke helt hvad jeg skal give ham.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to