Brev:
Søvnproblemer - 8 mdr.
18. februar 2008
Alder:
8 mdr.
Søvnproblemer - 8 mdr.
Hej Helen
Tak for gode svar:-)
Andreas er nu 8½ mdr og har indtil videre sovet rigtig fint. Vi putter ham omkring kl. 19.30-20.00 og der får han en "godnatflaske". Vi ligger ham i hans seng og synger og nusser stille for ham et par min, og han falder som oftest rigtig fint i søvn.
Nu er han begyndt at vågne ca. hver 2 time i løbet af natten, nogengange er han rigtig ulykkelig, andre gange bare lidt klynkende. Hver gang rejser han sig op i tremmesengen og står indtil vi kommer og putter ham igen. Tremmesengen står pt i vores soveværelse, pga renovering og han kan derfor se mig i sengen og rækker ud efter mig når han vågner. Det gør så at jeg vågner hver gang han er oppe og stå!
Hans daglige rytme er nogenlunde sådan:
6.30-7.00: Morgenmad, Havregrød m frugt og vand af kop.
Ca. 8.30: Får en flaske og ud i barnevognen og gå en tur. Sover som regel til omkring kl. 11.00.
11.30-12.00: Rugbrødshapsere m forskelligt pålæg. Vand el mælk i kop.
Ca. 13.30-14.00: Forskellige mellemmåltid, yogurt, skorper el lign.
15.00-15.30: Ud og sove i barnevognen, sover ca. 1 time - 1½ time.
Når han kommer ind får han lidt at drikke, lidt frugt eller lign.
Ca. 18.30: Aftensmad, det er som regel noget af det vi får, nogle gange har han god appetit, andre gange spiser han næsten ingenting.
ca. 20.00: puttes med flaske.
Han er utrolig aktiv i løbet af dagen og har kravlet i en måneds tid. Han har endnu ikke fået tænder og virker ikke som om at der er noget der, der irreterer ham.
Jeg savner desuden lidt inspiration til mellemmåltider og noget han selv kan sidde og spise. Har prøvet at give ham små rugbrødsstykker som han selv kan tage, men han tager dem bare og "maser" dem i hånden, frugt osv smider han bare på gulvet. Yoghurt er ikke så populært, så ved ikke helt hvad jeg skal give ham.