Brev:
Sover dårligt om natten - 6 mdr.
3. februar 2008
Alder:
6 mdr.
Sover dårligt om natten - 6 mdr.
Hej Helen
Så er jeg her igen, men denne gang ikke med et spørgsmål om mad. Sagen er den, at Simon (6,5 mdr) er begyndt at sove utroligt dårligt om natten, og det startede her i det nye år, hvor han i uge 1 havde omgangssyge.
Simon er meget aktiv i hverdagen, og vi ved snart ikke hvor vi har ham fordi han konstant triller rundt og møver sig primært baglæns. Han er begyndt at kunne sidde selv i kort tid, men sidder vi bagved ham uden at støtte kan han fint sidde i 10-15 min og lege. Når han spiser, sidder han i sin højstol og det går rigtig godt.
Han får ingen mad om natten, da vi har erfaret det ikke hjælper på uroen (og der går ofte 30-45 min fra han står op og til han får mad), og han har lige haft en periode hvor han gerne ville være vågen op til 2 timer ad gangen. Og nu er det bare mange gange han vågner og skal have skiftet stilling. Vi kan ikke bare ignorere ham, for så ender det med han begynder at skrige. Han sover forresten på eget værelse.
Han er blevet rigtig nem at lægge i barnevognen og sengen, sover ofte i løbet af 5 min. Og han vågner sjældent efter 45 min som han ellers tidligere har gjort.
Hans dag ser ud på følgende måde (ca. tidspunkter +/- 30 min)
7.30 - vågner
8.00 - havregrød med frugtmos (ca. 2 dl) + mme af kop (ca. 40 ml)
10.00 - flaske med 220 mme og puttes
13.00 - vågner og får øllebrød med frugtmos (1½-2 dl) + vand af kop. Har før fået grød eller grøntsagsmos
15.00 - flaske med 220 mme og puttes
17.00 - vågner
18.00 - grøntsagsmos med forskellig kød (100-150 g) + vand af kop
20.00 - flaske med 280 vælling
Vi har prøvet med en flaske inden vi går i seng, men den afviser han 9 ud af 10 gange og spiser kun 30-40 ml efter flere forsøg.
Er det bare en fase han skal igennem? for den er ved at være lang (1 mdr), og hvad kan vi gøre for at få ham til at sove bedre?