Brev:
Nattesøvn efter sygdom
8. januar 2008
Alder:
6 mdr.
Nattesøvn efter sygdom
Hejsa
Så er den gal igen med søvnen.
Mathias har været syg med opkast og diarre siden nytårsaften og det har taget en lille uge. I den periode ville han ikke spise sin grød. Han fik grød 2 gange dagligt ca. 1 dl og vi ville starte efter nytår med morgenmad, men så blev han syg.
Han har sovet i vores seng eller i mine arme i den uge. Han vågnede nemlig hver halve time og græd. Jeg kunne næste ikke trøste ham, hverken ved at amme eller at vugge ham, så jeg har nærmest siddet med ham hele natten.
Nu er der gået 1 uge og han virker ikke syg mere, men nu vil han slet ikke sove om natten/aftenen.
Inden han blev syg havde han lært at falde i søvn selv i sin egen seng i vores værelse ca. Kl 19.30 til kl 7 næste morgen og vågnede ca. 3 gange om natten for at amme. Om dagen sov han 3 lure i sin barnevogn 2x1,5 time og 1x30 min. Så vi var jo lykkelige over de store fremskridt.
Nu sover han 2 lure i sin barnevogn af ca 2 timer og vil ikke sove aften lur. Puttes kl 19.30 som vi plejer i vores værelset men derfra kan jeg ligeså godt gå med i seng for han vågner stadig hele tiden og græder. Vi kan slet ikke finde ud af hvad der er i vejen.
Om han stadig har ondt? har glemt hvordan han skal sove? er utryg?
Han er begyndt at spise 1/5 dl grød 2 gange om dagen igen og tager også lidt vælling igen om aftenen, som han heller ikke tog da han var syg.
Jeg har prøvet at bruge bogen sov igennem uden gråd og den har jo hjulpet inden det her. Nu vil jeg prøve med at han sover middages lur i sin seng så han bliver tryg ved den igen. Og ellers skal jeg måske prøve godnat og sov godt og så lade ham græde. Men lige nu græder han jo alligevel, selv om vi trøster ham så hvis vi bare lader ham græde bliver det sikkert bare værre, tænker jeg.
Har du nogle gode råd eller ideer til hvorfor han lige pludselig ikke vil sove. Han er også bliver lidt morsyg.
Med venlig hilsen en meget træt mor (både jeg og faren har også været syge med det samme siden nytår)