Nattesøvn efter sygdom

8. januar 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Nattesøvn efter sygdom

Hejsa

Så er den gal igen med søvnen.

Mathias har været syg med opkast og diarre siden nytårsaften og det har taget en lille uge. I den periode ville han ikke spise sin grød. Han fik grød 2 gange dagligt ca. 1 dl og vi ville starte efter nytår med morgenmad, men så blev han syg.

Han har sovet i vores seng eller i mine arme i den uge. Han vågnede nemlig hver halve time og græd. Jeg kunne næste ikke trøste ham, hverken ved at amme eller at vugge ham, så jeg har nærmest siddet med ham hele natten.

Nu er der gået 1 uge og han virker ikke syg mere, men nu vil han slet ikke sove om natten/aftenen.

Inden han blev syg havde han lært at falde i søvn selv i sin egen seng i vores værelse ca. Kl 19.30 til kl 7 næste morgen og vågnede ca. 3 gange om natten for at amme. Om dagen sov han 3 lure i sin barnevogn 2x1,5 time og 1x30 min. Så vi var jo lykkelige over de store fremskridt.

Nu sover han 2 lure i sin barnevogn af ca 2 timer og vil ikke sove aften lur. Puttes kl 19.30 ...

Annonce

... som vi plejer i vores værelset men derfra kan jeg ligeså godt gå med i seng for han vågner stadig hele tiden og græder. Vi kan slet ikke finde ud af hvad der er i vejen.
Om han stadig har ondt? har glemt hvordan han skal sove? er utryg?

Han er begyndt at spise 1/5 dl grød 2 gange om dagen igen og tager også lidt vælling igen om aftenen, som han heller ikke tog da han var syg.

Jeg har prøvet at bruge bogen sov igennem uden gråd og den har jo hjulpet inden det her. Nu vil jeg prøve med at han sover middages lur i sin seng så han bliver tryg ved den igen. Og ellers skal jeg måske prøve godnat og sov godt og så lade ham græde. Men lige nu græder han jo alligevel, selv om vi trøster ham så hvis vi bare lader ham græde bliver det sikkert bare værre, tænker jeg.

Har du nogle gode råd eller ideer til hvorfor han lige pludselig ikke vil sove. Han er også bliver lidt morsyg.

Med venlig hilsen en meget træt mor (både jeg og faren har også været syge med det samme siden nytår)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor