Brev:
Ud af soveværelset?
29. december 2007
Alder:
6 mdr.
Ud af soveværelset?
Hej Helen
Tak for en god brevkasse, jeg har virkelig kunne bruge dine forrige svar.
Jeg skriver for at høre dine umiddelbare tanker om at skifte mellem at sove på eget værelse og i soveværelset. Vores datter er lidt over 6 mdr, og vi har i en måneds tid, har haft lyst til at lade vores datter sove inde på vores kontor (som på sigt skal laves til børneværelse). Vi forstyrrer hinanden ret meget om natten, hun sover let og græder af og til en del i søvne, så vi ligger og vækker hinanden. Herudover synes vi også begge, at det er ved at være på tide at have soveværelset for os selv.
Bortset lidt fra lidt opvågning i nattens løb er nætterne nogenlunde gnidningsfrie i øjeblikket.
Sagen er den, at jeg slutter min barsel i midten af feb, og i den forbindelse kommer svigermor og bor hos os 2-3 dage om ugen for at passe vores datter i en periode på 10 uger (super-svigermor!). Vores datter vil på det tidspunkt være 8 mdr. Svigermor skal bo på kontoret, og vores datter vil derfor skulle sove inde i vores soveværelse i de dage.
Vores tanker går på, hvorvidt det er hensigtsmæssigt at lade hende skiftes til at sove i henholdsvis kontoret og soveværelset. Skal vi overveje at vente med at flytte hende ud af soveværelset til maj, hvor hele pasningsproblematikken er overstået? Hvad tænker du om det?
Med venlig hilsen
Sanne