Brev:
Skal vugges i søvn og problemer med mad
10. december 2007
Alder:
6 mdr.
Skal vugges i søvn og problemer med mad
Hej igen.
Tak for dit sidste svar - som jeg dog ikke kan få til at fungere i virkligheden, hvorfor jeg skriver igen.
Kort er problemet, at min datter kun kan falde i søvn når hun bliver vugget i søvn i favnen - hun er nu kommet over i sin tremmeseng, hvilket hun elsker for hun kan vende sig på siden og ligge med strakte arme og man kan se, at hun nyder det. Hun er dog stadig meget urolig og vågner flere gange om natten - nogle gange fordi hun er sulten, andre gange fordi hun lige skal op i favnen og nogle gange er hun bare VÅGEN og kan ikke lige falde til ro igen. Det blir til mange gange i løbet af natten.
Derudover er hun sulten flere gange om natten på trods af 3x grød/mos dgl. Jeg kan på ingen måde få mere i hende om dagen end jeg gør, og lige nu er der helt rod i hendes madmønster hvor hun nogle gange kun drikker 100ml og derefter begynder at skrige - først troede jeg det var fordi hun ikke ville have flasken, men hellere grød, men egentlig tror jeg nu, at det er fordi hun ikke er så sulten at hun kan tage alle de flasker som du anbefalede i din madplan sidst. Hun virker helt mæt ovenpå og gylper.
En dag ser typisk sådan ud:
05-07: en flaske mme
09-10: Grød m. frugt/grøntsagsmos 1 dl
12-13: -ll-
15-16: mme 200 ml
18-19: kartoffelmos 1 dl
23-24: mme 200 ml
02-03: mme ca 150 ml
Jeg har prøvet at give flere flasker, mere indhold og mere grød ad gangen, men det virker som om hun ikke kan have mere i maven ad gangen, da hun ikke vil tage mere.
Jeg har derfor nogle konkrete spørgsmål:
- Du skriver i din madplan, at jeg skal putte hende med en flaske, mener du en hel?? Hun kan ikke drikke imellem ovenstående måltider, måske 100 ml hist og her, men det er et sats om hun gider at drikke det, så lige nu går jeg hele tiden og laver flasker, hvor hun så bare tager halvdelen?
- Hvad kan være grunden til, at hun nogle gange bliver hysterisk og skriger når jeg giver hende flaske/grød, hvor hun hele tiden prøver at rejse sig op ad stolen (bøjer sig fremad)?
- Kan det være hun har en lille mavesæk og derfor ikke kan have mere mad ad gangen?
- Hvordan kan man vænne min datter til at falde i søvn i sin tremmesengen, vi har prøvet at lægge hende med putteritualer, bamse, klud og sidde og holde i hånd, men hun græder utrøsteligt, så vi ender altid med at tage hende op?
Håber du har nogle kloge ord. Glædelig jul til dig.