Lægge og sovecirkus

2. december 2007

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Lægge og sovecirkus

Hej igen.

Jeg må igen søge din hjælp, da vi har store sove-lægge-problemer med vores datter!!

Jeg har skrevet til dig før med vores problem, at vores datter kun kan falde i søvn ved at blive vugget i armene, dvs. hver gang hun skal lægges, også om dagen, skal man slæbe rundt på hende - og nogle gange kan det være temlig længe.

Generelt sover hun ikke særlig meget og om dagen er det primært powernaps på 20 min. Om aftenen/natten er hun urolig og vågner kl. ca. 24, 03 og 06 og skal have mad. Hun får grød x 2 dgl og ellers flaske, så hun burde få det hun har behov for madmæssigt ...

Annonce

... om dagen. Findes der en måde man kan få hende til at sove igennem på, for hun får altså mad hver 2-3. time om dagen så jeg forstår ikke, at hun bliver ved med at vågne til mad om natten - vi har prøvet at få hende til at falde til ro uden mad, men det lykkes ikke.

MHT. at lægge hende så har jeg efterhånden så ondt i ryggen af at vugge hende i søvn - og vi har prøvet de råd du tidligere gav os - vi kan simpelthen ikke få hende til at falde til ro når vi lægger hende i sengen i vågen tilstand, men vi kan da ikke blive ved med at slæbe rundt på hende....hvad gør vi????

Fortvivlet mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Fladt baghoved

Da små børns kranieknogler er bløde og ikke helt sammenvoksede, kan de tage facon efter, hvordan barnet lejres. Det kan give barnet en flad eller skæv hovedfacon, - dette kaldes lejringsbetinget skævhed af kraniet.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn altid lejres på ryggen, når de skal sove, fordi dette mindsker risikoen for vuggedød. Du skal være opmærksom på, at barnet ikke ligger med hovedet til den samme side, hver gang det sover, da dette kan medføre, at barnet får en skæv...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København